Am ridicat Certificatul de Urbansim – prezentare


Azi am fost la Primarie si am ridicat documentul! URAAAA!

Totusi, sa nu ne bucuram inainte de a-l descifra 😦

Documentul de 4 pagini arata cam asa: Certificat de Urbanism.

(Aici gasiti un Model de Certificat de Urbanism necompletat, dar nu foloseste decat organului emitent = primariile)

Documentul contine datele de identificare ale proprietarului si ale terenului, dupa care „SE CERTIFICA” urmatorele:

  1. Regimul Juridic:
    • teren intravilan situat intr-o zona strabatuta de conducta magistrala de transport produse petroliere
    • preia nota din cartea funciara precum un oarecare imobil se suprapune peste multe loturi (inclusiv acesta)
  2. Regimul Economic:
    • intravilan arabil
  3. Regimul Tehnic:
    • A – zona de unitati productive, A1 – subzona mixta: predominant industriale si unitati de comert, servicii, depozitare si mica productie
    • Inaltimi maxime ale cladirilor 25,0 metri
    • POT maxim = 80%
    • CUT maxim = 2
    • Spatii plantate = minim 20%
    • Amplasarea cladirilor fata de limitele laterale si posterioare ale parcelelor: la o distanta egala cu jumatate din inaltime, dar nu mai putin de 6,00 m
    • Se interzice amplasarea de locuinte in zona A1, cu exceptia locuintelor de serviciu
    • retragere imprejmuire: 3,75 m de la limita proprietatii de la Str. (principala) cf profil drum 11,00 , reglementat prin PUZ (se specifica, vezi documentul)
    • se vor respecta prevederile HG 525/1996 cu privire la caile de acces
    • utilitatile se vor realiza din surse proprii, Primaria orasului Bragadiru nedispunand de fondurile necesare de executare
    • pentru lucrarile de bransament electric si gaze naturale se vor solicita autorizatii separate
    • Anexam alaturat RLU aferent PUG Bragadiru aprobat prin HCL (se specifica, vezi documentul)
    • Prezentul Certificat de Urbanism poate fi utilizat / nu poate fi utilizat in socpul declarat pentru / intrucat
    • OBTINEREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE PENTRU LOCUINTA DE SERVICIU, IMPREJMUIRE, PUT FORAT, MINISTATIE DE EPURARE
  4. Obligatii ale titularului ertifcatului de Urbanism
    • o insiruire de directive CEE si alte obligatii fata de mediu
  5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE / DESFIINTARE va fi insotita de urmatoarele documente:
    • certifactul de urbanism (copie)
    • dovada titlului asupra imobilului, sau, dupa caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi si extrasul de carte funciara de informare actualizat la zi, in cazul in care legea nu dispune altfel (copie legalizata)
    • documentatia tehnica – DT, dupa caz (2 exemplare originale): DTAC
    • avize si acorduri
      • alimentare cu energie electrica
      • gaze naturale
      • salubritate- contract incheiat cu SC SALSERV ECOSISTEM SRL
      • aviz SC PETROTRANS SA PLOIESTI
      • NUMAR POSTAL;
      • PV ACTUALIZAT DE PICHETARE A TERENULUI SEMNAT SI STAMPILAT DE TOPOMETRU AUTORIZAT CU NOUL INVENTAR DE COORDONATE DIN PLANUL PARCELAR INTOCMIT STEREO 70 EXISTENT IN BAZA DE DATE A OCPI ILFOV
      • DECLARARE NOTARIALA CU PRIVIRE LA RESPECTAREA RETRAGERILOR REFERITOR LA TRAMA STRADALA
      • STUDIU GEOTEHNIC
      • CALCULUL COEFICIENTULUI DE IZOLARE TERMICA G
      • VERIFICAREA DOCUMENTATIEI CONFORM LEGII 10/1995
      • APROBARE DE SCOATERE DIN CIRCUITUL AGRICOL
      • SOLUTIONAREA SUPRAPUNERII CADASTRALE
    • punctul de vedere /actul administrativ al autoritatii competente pentru protectia mediului (copie)
    • documentele de plata ale urmatoarelor taxe (copie) CHITANTA CU CONTRAVALOAREA TAXEI DE AC

Prezentul certificat de urbanism are valabilitate de 12 luni de la data emiterii

Ultima pagina se va folosi in cazul prelungirii Certificatului de Urbanism (speram sa nu fie nevoie 🙂

Explicitarea si marile probleme pe care le ridica, incercam in postarile ulterioare!

Voi ce parere aveti? 🙂

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., Decizie, La Primarie și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

122 de răspunsuri la Am ridicat Certificatul de Urbansim – prezentare

  1. florina c. zice:

    eu zic intai sa te lamuresti daca poti sa construiesti acolo.
    pentru ca la regim tehnic trebuia sa scrie curti constructii, iar la tine scrie „zona unitati productive”

    apropo, la concluzii scrie ca certificatul poate fi folosit doar pentru constructia unei locuinte de serviciu….
    http://www.info-city.ro/legislatie/legealocuintei.html#CAPITOLUL_6_Locuinta_de_serviciu_si_locuinta_de_interventie

    • Florina,

      Multumesc pentru vizita, comentariu si avertizari! 🙂

      Desigur, ai dreptate si, asa cum poti citi in postarea urmatoare, explicativa (https://construireacasei.wordpress.com/2011/08/09/am-ridicat-certificatul-de-urbansim-explicitare/), nu ma grabesc sa platesc vreo suma (mai ales daca e compusa din 3 cifre 🙂 ) pana nu ma dumiresc pe deplin.
      Sunt multe mentiuni ale CU care ma bulverseaza. Cele mentionate de tine, distanta de 6 metri de la limita proprietatii, retragerea de 3.75 metri, suprapunerea peste alte 10-15 loturi !?!?

      Ce ma mira este faptul ca, pe aceeasi parcela mai sunt construite cateva case (locuinte). Dar le au deja de cativa ani! E posibil sa schimbe atat de mult regulile? Sau continutul CU-ului este oarecum teoretic, in practica nefiind aplicat 100%?

      In privinta curti constructii, cred – dar nu sunt sigur, incadrarea respectiva se va schimba odata cu scoaterea de circuitul agricol. De asemenea, din cate am mai citit „pe net” 🙂 se pare ca

      „citat din legea 242/2009…” Pentru terenul trecut in intravilan in baza prevederilor Planului urbanistic general nu este necesara scoaterea din circuitul agricol.”…chiar daca unele primarii abuziv dupa parerea mea cer scoaterea din circuitul agricol… „

      Am de intrebat multe iar Primaria nu pare deloc interesata ca eu vreau sa construiesc…

      Desi vor obtine numai avantaje ca urmare a ridicarii unei noi constructii ei spun „cautati pe net” 😦

  2. Pingback: Interactiunea cu Primaria pe tema Certifcatului de Urbanism – Partea I « construireacasei

  3. bursu' zice:

    vezi daca te ajuta informatiile de mai jos – despre scoaterea din circuitul agricol
    (sunt informatii acum 2 ani – 2009):
    Pentru a scoate terenul din agricol (in speranta ca este si intravilan) trebuie cam asa in 3 exemplare:
    – cerere tip
    – copie dupa act proprietate ( contract CV )
    – planuri de amplasament a terenului ( daca are cadastrul facut e ok, le iei de acolo )
    – intabulare
    – copie extras carte funciara pt informare ( valabil 30 de zile, costa 20 ron unul de facut nou si se face in 3-4 zile )
    – copie certificate de urbanism
    – aviz ANIF ( revenim la el)
    – amplasament constructie din care sa reiasa clar suprafetele ( asta daca nu vrei sa il scoti pe tot din agricol ).
    – 250 ron taxa
    Toate astea, in 3 exmplare, le duci la OCPI Ilfov situat pe Kisellef, Piata Presei, fix inainte de sensul giratoriu de acolo. Si iti trebuie 3 dosare cu sina. Si daca ai nelamuriri pe acolo sa intrebi pe acolo si pe deasupra ai si hirtii pe acolo care iti explica tot ce vrei. Sa specifici ca vrei pentru Ilfov ca sa nu fie vreo confuzie. Dupa ce ai toate hirtiile le da la verificat la un nene acolo la ghiseu si pe urma le duci sa le depui.

    Avizul ANIF:
    punct de lucru: comuna Berceni mai spre capat pe stinga, cam la cca 200m de Politie. Teoretic acolo completezi o cerere si se ocupa ei de tot. Pe mine e posibil sa ma fi prostit cu ceva si mi-au spus ca trebuie sa merg la Giurgiu sa platesc. Lucru pentru care cei de la OCPI nu m-ar trimite la ei pentru ca acea cerere o puteam completa si acolo la Giurgiu. Oricum in 7 zile am avut avizul. Cu o mica atentie se rezolva tot fara drumuri la dracu pe coclauri.
    Ce acte iti trebuie:
    – cele de mai sus, fara cererea tip, un dosar cu sina.
    La ANIF m-a costat 360 ron pentru 1000 mp. Habar nu am de ce am dat banii aia.

    Daca te misti repejor, in 30 de zile se rezolva.
    ps: http://www.ocpiilfov.ro/dosar.php

    • Salut, bursu’ !

      Multumesc pentru toate informatiile importante aduse.
      Singura problema este ca unele lucruri se schimba foarte des! 🙂
      Eu speram sa scap fara scoaterea aceasta din circuitul agricol… pe baza legii 242/2009 …

      iti ascult indemnul: voi incerca sa ma misc repejor! 🙂

      • Adriana zice:

        Buna, sunt in aceeasi situatie cu un teren intravilan arabil in Bragadiru. Nu ai mai scris nimic despre scoaterea asta din circuitul agricol..ai reusit sa scapi de ea sau a trebuit sa o faci pana la urma? Oricum faci o treaba excelenta cu blogul asta…mi-ai fost de mare ajutor….De asemenea imi poti recomanda si mie persoana care ti-a facut studiul geo la pretul ala asa de bun.
        Multumesc anticipat!
        Adriana

        • Buna, Adriana, si bun venit!

          Ma bucur ca pot fi de folos prina cest blog.
          Din nefericire, nu am reusit sa demarez procedura de scoatere din circuitul agricol avand in vedere faptul ca poti primi Autorizatie de Construire si fara aceasta scoatere. Insa, pana la receptia lucrarii trebuie facut si acest demers. Daca intentionezi sa il faci curand poate cuplam lucrarile si facem impreuna socotelile (sunt ceva drumuri si acte de plimbat).

          Din nefericire, nu te pot ajuta cu ingeinerul geotehnician pentru un motiv expus aici 😦

          Insa as putea intreba pe cineva si, daca gasim pe cineva, iti spun de indata!

          O zi cu spor si week-end placut!

          • Adriana zice:

            Multumesc mult…socanta problema cu geotehnicianul…s-ar putea sa am eu unul pana la urma, daca te mai intereseaza…as prefera sa discutam pe mailul privat…adriana.goia@yahoo.com avand in vedere ca avem cam aceleasi drumuri de facut si aceleasi batai de cap. Eu pe sfarsitul saptamanii viitoare vreau sa depun pentru scoaterea din circuitul agricol..sa scap de o grija. de asemenea am si un proiectant pt documentatia pt autorizatia de constructie gasit pe net care are preturi excelente cu mult sub piata. Astept un mesaj de la tine pe mailul meu poate ne aflam chiar in vecinatate unul de altul.

          • arhitect E. zice:

            Imi cer scuze ca ma bag si eu in discutie, dar sansele de-a obtine autorizatie de constructie fara scoaterea din circuitul agricol sunt minime (din principiu evit sa folosesc termenul „inexistente”). Asta pentru simplul fapt ca, in prezent, terenul are destinatia „intravilan arabil”, iar pentru a putea construi trebuie sa devina „intravilan curti-constructii”. Din cate am constatat, arhitectii sefi ai primariilor refuza sa mai semneze autorizatii de constructie pe terenuri arabile de frica unor eventuale controale ale inspectorilor ISC.

            • Adriana zice:

              da stiam asta, tocmai de aceea il voi scoate din circuitul agricol. merci anyway

            • Adriana,

              Eu nu m-as grabi …
              Daca nici tu nu te grabesti poate il rezolvam impreuna.
              Daca ai toate celelalte acte gata sunt sigur ca poti depune si sa aduci pe parcurs si acest aviz.

              Cum merge treaba?

              Numai bine!

            • Adriana zice:

              Buna. Treaba merge bine am depus pentru avizul de la electrica in 15 zile e gata, Luni depun la mediu si la gaze. Maine merg la intarusare moment in care voi primi si procesul verbal de pichetare. Am descoperit din CU ca am deja atribuit un numar postal , deci nu cred ca trebuie sa mai merg sa scot un altul…nu? Cat priveste scoaterea din circuitul agricol nu prea vad cum am putea rezolva impreuna cum nu suntem nici macar pe aceeasi parte a Sos. Alexandria….tu cum te gandesti ca am putea rezolva problema asta impreuna? Anyway am de gand sa ma misc repede ca vreau sa dau drumul constructiei cat mai curand posibil.

            • In 15 zile „AR TREBUI” sa fie gata! Asa iti doresc si chiar m-as bucura sa ne dai o veste buna: Electrica isi respecta termenele date (fara sa ungi sistemul in vreun fel).

              Cum vad rezolvarea problemei? Daca merge unul dintre noi cu hartiile intr-un loc, merge celalalt in celalalt sau orice fel de ajutor de acest fel (cred ca sunt vreo 4 drumuri de facut).

              Deja am niste surprize, sper sa apuc sa le si scriu 🙂

            • Adriana zice:

              daca nu isi vor respecta termenul legal de 15 zile, atunci ii dau in judecata in baza legii 50/1991 (cu completarile si modificarile ulterioare). Crede-ma ca sunt extrem de determinata si stiu cum sa lucrez cu institutiile statului. Cat despre mersul pentru avize ….sincer nu cred ca sunt de acord cu solutia propusa de tine pentru simplu fapt ca actele terenului sunt cerute si in original mai peste tot si nu iti pot incredinta acele documente doar pt ca mai conversam pe un blog…no offence. daca tu crezi ca poti face lucrul asta cu documentele terenului tau…este treaba ta….insa…totusi traim in Romania in anul 2012 …in care se fac foarte multe magarii…

            • Adriana,

              Accepta-mi sfatul si nu mai fi asa de „determinata” cu completarile si modificarile ulterioare 😀 😀 😀

              NU TE STRESA!

              Ii dai in judecata si va plimbati vreo 2 ani prin instante ca sa afli ca termenul de 15 zile nu e asa de batut in cuie sau, sa zicem, ca ai dreptate. Ziceai ca te grabesti? Vei reusi sa iti prelungesti timpul. Ceea ce am facut eu a fost sa dau nenumarate telefoane si sa inregistrez reclamatii iar ei au mers tot in ritmul lor.
              Poate au ajuns sefii lor pe aici pe blog si s-au corectat. 🙂 Sa-mi spui daca mai au melodia de asteptare la telefon „there is a beautiful mess inside” 😀

              In Romania in anul 2012 am curajul sa-ti dau actele mele in original cand depui pentru tine sa depui si pentru mine (daca se poate si doresti) 🙂

              Insa eu sper sa nu mai fie nevoie sau sa aman acest lucru cat pot de mult (avand in vedere ca am inteles a nu fi conditie obligatorie pentru emiterea Autorizatiei de Construire)

              Succes!

            • Adriana zice:

              te anunt cand am avizul, De unde stii tu ca vei primi autorizatie de constructie fara scoaterea din circuitul agricol, asa ti-au spus cei de la primarie? Eu am sunat la OCPI si mi-au spus ca nu se poate construi pana nu il scoti din circuitul agricol, chiar daca exista acea hotarare de guvern care spune ca prin autorizatia de constructie iese din circuitul agricol. Eu prefer sa termin cu partea de hartogaraie initial ca sa imi pot vedea linistita de constructia casei apoi, de aceea il voi scoate din circuitul agricol inainte de a depunde toata documentatia pentru AC. Acum fiecare face dupa cum crede ca este mai bine.Succes si tie. oricum sa stii ca la Enel a mers foarte usor iar doamna care mi-a luat actele mi-a dat acest termen de 15 zile , spunandu-mi ca nu se intarzie deobicei. Asa ca este posibil ca tu sa fi avut ghinion si sa fi nimerit in perioada in care ei s-au relocat….si de aceea a durat asa de mult …

            • arhitect E. zice:

              Poate n-am inteles eu bine, dar daca este vorba de primaria din Bragadiru, fara scoatere din circuitul agricol nici nu primesc dosarele DTAC. Sa va explic de ce: in ultimii ani s-au inmultit controalele celor de la ISC precum ciupercile dupa ploaie, motiv pentru care niciun arhitect sef, din nicio primarie, nu mai primeste proiecte incomplete (fara vreun aviz, fara scoatere din circuit agricol, sau fara declaratii notariale, unde este cazul). Incercati, si-mi veti da dreptate.
              Cat despre avizul ENEL, termenul de 15 zile ma face sa cred ca functionara care a dat acest termen are un deosebit simt al umorului 🙂 Cand vor trece 16 zile, sunt sigur ca veti reciti acest post:) Cand vor trece 25 de zile, probabil veti citit precedentul meu post, cand am explicat de ce dureaza mai mult de 35-45 de zile obtinerea avizului ENEL 🙂 Daca vor trece 60 de zile (mi s-a intamplat de multe ori), veti intelege de ce tara noastra este pe primul loc in Europa in privinta coruptiei 😉

            • Salut!

              E foarte posibil sa ai dreptate in aceasta privinta, eu spun din auzite.

              In privinta ENEL-ului mi se repeta intr-una ca termenul maxim este de 30 zile (care era depasit, desigur). Acum e prima data cand aud de 15 zile si presupun ca s-a schimbat ceva la ei daca reusesc sa injumatateasca timpul de asteptare.

              De altfel, aceste avize sunt doar pentru a alimenta cu bani in niste societati. Am vecini carora le-au cerut aviz de la Romtelecom (desi se afla in mijlocul campului) …

              Mai ales pentru aceste cartiere noi mi s-ar fi parut potrivit ca Primaria sa scoata avize general valabile pentru zona respectiva si, in acest fel, atrage att respectul cat si oamenii.

              Am auzit ca in Chitila (daca am retinut bine) Primaria ofera pe niste criterii (tineri, …) parcela, cu proiect si toate avizele necesare construirii.

    • Anca zice:

      Buna, Eu astazi am platit 583 lei pt 800m2. Se pare ca s-au marit taxele de luna trecuta. de altfel mi-au zis ca avizul se ridica tot de la sediul lor din Com. Berceni

      • Buna, Anca!

        Nu prea se intelege din context pentru care aviz ai platit aceasta suma. Presupun ca pentru cel de scoatere din circuitul agricol, corect? Ai scos tot terenul sau fractionat cat aveai nevoie pentru constructie?

  4. bursu' zice:

    la mediu:
    La mediu iar e simplu. Te duci la sediul lor din Crangasi (cum vii de la piata Crangasi dupa pod ciurel e o alee, inainte de FORD) si depui un dosar care trebuie sa contina urmatoarele:
    – Cerere tip pe care o obtii de la ei
    – Fisa tehnica pe care trebuie sa o completeze arhitectul deoarece au nevoie de stampila si senatura lui
    – certificatul de urbanism
    – acte de proprietate
    – plan de situatie
    – plan de incadrare in zona
    – chitanta pentru taxa de 100 lei platibila la orice posta.

    Programul aici e intre 9 si 13 de Luni pana Joi.

    • arhitect E. zice:

      Fisa tehnica se numeste de fapt „notificare”, si e bine sa fie facuta dupa ce arhitectul a finalizat planul de situatie cu pozitionarea casei precum si (important pentru cei de la mediu) a putului forat si a ministatie ecologice. De asemenea, indicii urbanistici trebuie sa coincida, cei din planul de situatie cu cei din notificare, fiindca unii dintre functionarii de acolo mai verifica (asta doar la depunere).

      • Salutare!

        Daca recitesc cum a fost in cazul meu, lucrurile sunt mult mai simple decat par! De fapt, raspunsul pe care ti-l dau cei de la Mediu este „nu ne priveste pe noi ce faci tu acolo”

        Am scris detaliat aici si aici.

  5. bursu' zice:

    ELECTRICA:
    Aici depui tot asa un dosar care contine:
    – o cerere pe care ti-o dau ei
    – obligatoriu o copie dupa buletin
    – CU
    – acte proprietate
    – memoriu justificativ
    – plan de situatie si plan de incadrare vizate spre neschimbare
    Dosarul se depune la ENEL Muntenia care are sediul in cladirea ISPE pe blvd Barbu Vacarescu la intersectia cu Tei.
    Aici mergeti la a doua intrare si la etajul 2 e a 3 usa pe stanga parca.

  6. bursu' zice:

    inca o varianta de scos din CIRCUITUL AGRICOL
    Astfel cine are de scos un teren din circuitul agricol trebuie sa pregateasca un dosar care sa contina urmatoarele acte in copie: acte de proprietate, cadastre, intabulari ale terenului, certificat de urbanism in care sa fie specificata scoaterea din circuitul agricol, memoriu justificativ de la arhitect, plan de incadrare in zona, plan de incadrare in zona si plan de situatie stampilate la primarie „VIZAT SPRE NESCHIMBARE” adeverinta agricola si certificat de atestare fiscala de la primarie.
    Cu acest dosar mergi in comuna Berceni (Piata Sudului, sos Berceni, treci de centura, intri in comuna Berceni, pe stanga ai primaria si la vreo 400 m vizavi de o scoala e ANIF OLT Arges), il cauti pe ing. Paul Dobre (undeva in spate, la etaj). Depui la el dosarul, e posibil sa il si iei in aceeasi zi sau daca nu cel tarziu a doua zi.
    Cu dosarul vizat de el trebuie sa mergi la Giurgiu si sa cauti ANIF Giurgiu. Asta se afla la iesirea din Giurgiu spre Zimnicea (sos Sloboziei) inainte de pod e un scuar pe stanga si intri acolo si mergi paralel cu podul si gasesti o cladire darapanata cu bariera. Acolo e ANIF Giurgiu.
    Sfatul meu e sa sunati inainte la doamnele de la Avize din cadrul ANIF Giurgiu (la nr de tel de pe site-ul lor) si sa intrebati cand e directorul acolo ca sa puteti lua dosarul in aceeasi zi. (eu am revenit a doua zi pentru ca nu era directorul acolo). Aici platiti o taxa de 240 lei.
    Cand aveti si hartia respectiva de la Giurgiu, faceti acelasi dosar in 3 exemplare (la care adaugati hartia de la giurgiu in copie), mergeti la OCPI Ilfov pe Kisseleff, la Piata Presei la iesirea din pasajul pietonal spre Herastrau, in capatul curtii e o intrare in dreapta. Trebuie sa depuneti o cerere acolo pentru eliberarea unui extras de carte funciara pentru terenul in cauza care costa in jur de 20 lei.
    In general se elibereaza in 48 de ore. Acel extras il adaugati la dosar si mergeti la registratura unde trebuie sa completati 2 cereri, reveniti langa biroul unde ati depus pentru extras si cereti cuiva sa va verifice dosarul.
    Cu dosarul verificat va da si o dispozitie de plata de 250 lei pe care o platiti si mergeti la registratura sa depuneti dosarele atentie pana la ora 14.

    Cam asta e procedura.

    Dupa ce am facut asta am trecut la faza obtinerii avizelor.

    • Cred ca este o varianta mai veche si mai intortocheata. Pare si putin neactualizata: extrasul de carte funciara se elibereaza in 5 (cinci) zile!

      Cred ca voi incerca prima varianta!

      • bursu' zice:

        ti-am spus ca sunt niste info mai vechi…2009.
        florina sau bursu…tot eu 😉

        dar tu ai deja planul casei facut? instalatii…arhitectura, structura?

        • Salut!

          Nu am nici un fel de schita sau proiect pentru casa si deja cred ca ar trebui sa incep sa mi le imaginez.

          As mai avea nevoie de un cadastrist si un geotehnist cat mai ieftini.

          Ce imi recomandati in privinta casei? Amprenta, dispunere, garaj inauntru sau langa (sau deloc 🙂 subsol/pivnita?

          Multumesc!

  7. Pingback: Interactiunea cu Primaria pe tema Certifcatului de Urbanism – Partea a II-a « construireacasei

  8. Pingback: Am depus actele pentru aviz / acord de la gaze, termen: 30 zile « construireacasei

  9. bursu' zice:

    cadastrul l-am facut cu cineva din localitate, intreaba si la bragadiru…trebuie sa fie un cadastrist!

    studiul geo l-am facut mai scump, dar a meritat toti banii.
    am facut si studiu topo, caci terenul meu este mai inclinat.

    in ceea ce priveste casa: pot doar sa imi dau cu parerea:
    -amprenta 60 -maxim 80 mp (utili)
    -parter + mansarda (etaj mansardat)
    -subsolul – eu cred ca va consuma materiale cat o camera….
    -pivnita poti sa o faci dupa ce termini casa -asta sa fie grija 😀
    -garajul – nu stiu

    te intrebam de planuri deoarece am vazut ca iti iei avizele…avizele au o perioada de valabilitate care variaza (o luna pana la cateva luni)…si trebuie sa le ai pe toate valabile in momentul in care depui pentru autorizatie de constructie…
    incepi sa construiesti anul asta?

    • Salut, bursu’!

      Multumesc pentru sfaturi – sunt pertinente!

      Parerea mea dupa parcurgerea doar a unui numar mic de pasi din ceea ce reprezinta construirea casei: o gramada de bani se duc inutil doar pentru ca asa trebuie sa functioneze anumite institutii! Aceste avize isi au utilitatea intr-un numar foarte limitat de cazuri (complexe mari, cu impact asupra mediului)
      Dar, gandeste-te la zecile de mii de case construite in ultimii cinci ani, care au obtinut avizele fara probleme si pentru care nici nu era cazul sa se ceara aviz! De fapt, Primariile au (sau ar trebui sa aiba) competentele necesare si sa indrum spre a lua avize/acorduri doar acolo unde este cazul.

      Daca eu nu doresc alimentare cu gaz si in zona mea nu exista bransament de gaz, de ce ar trebui sa iau aviz de la ei?

      Cu Petrotransul, aceeasi situatie sau chiar mai penibila. Sunt harti explicite si se stie clar ce terenuri sunt traversate sau afectate de conducte si care nu!

      Am intrebat la Primarie de cadastrist si mi-au spus ca ei nu se ocupa! 🙂

      Dar este un investitor iscusit care si-a facut biroul langa primarie, evident si preturile sunt pe masura!

      Studiul geotehnic: am citit „pe net” 🙂 atata publicitate mascata referitoare la importanta studiului geotehnic. Exista harti geologice care, pentru 99% dintre cazuri, iti dau rezolvarea. Sunt cateva reguli minime care daca sunt respectate, va fi bine. Evident, pentru terenuri inclinate, foste gropi de gunoi sau canaluri de irigatii, albii de ape, cladiri foarte mari – se recomanda studiul geo chiar inainte de achizitia terenului! (Evident ca cei din breasla geotehnistilor scriu ca trebuie obligatoriu facut inaintea cumpararii oricarui teren 🙂

      Nu am inca un plan de cosntructie dar trebuie facut repede, azi am luat avizul de la mediu (e un fel de nimica – voi scrie un articol) iar celelalte vor iesi pana pe 20 septembrie (sper!)
      As dori macar sa incep fundatie in toamna aceasta.
      Tu in ce faza de construire esti si in ce zona?

      O zi buna mai departe!

  10. Pingback: Am ridicat acordul/avizul de la Mediu: APM Ilfov – Clasificarea notificarii « construireacasei

  11. Pingback: Operatiunea TOPO: pichetarea / intarusarea / trasarea terenului « construireacasei

  12. Vizitator zice:

    Buna,
    In ce stadiu sunteti cu constructiile? Eu am o mica nelamurire si as vrea sa va intreb si pe voi, poate stiti sa ma ajutati… Ai mei parinti au cumparat acum o luna si un pic un teren in Bragadiru. Cam 500m. Si ieri au primit planul de urbanism… M-a sunat mama si mi-a spus ca scrie asa „retragere imprejmuire: 8 m de la limita proprietatii de la Str.” etc etc (principala).
    Nelamurirea mea este urmatoarea: ce inseamna asta? Ca gardul meu trebuie sa fie la minim 8m de marginea drumului? De ax? De casa? Ca nu pricep… Am inteles de la mama ca drumul de acces are 12m latime…
    Plss help 😦

    • Buna ziua!

      Multumesc pentru vizita si intrebare!

      Retragere imprejmuire se refera, intr-adevar, la gardul pe care se presupune ca doriti sa il faceti (sau este solicitat pentru Autorizatia de Construire).

      Deci pentru a putea primi autorizatia de construire, trebuie sa le promiteti (prin declaratie notariala) ca veti retrage gardul (imprejmuirea) cu 8 metri fata de limita proprietatii! Practic vi se ingusteaza lotul (perimiterul construibil) cu 8 metri! 😦
      Teoretic ramaneti in continuare proprietarul fasiei de 8 metri dar … e in afara gardului. Puteti cultiva cartofi acolo 😀

      Mi se pare enorm si cred ca astfel de impuneri sunt contestabile (din cate am mai auzit).

      Care drum are profil de 12 metri si care ar fi latimea actuala a drumului? Despre ce strada e vorba? Ce se afla vis-a-vis de terenul dvs? Este construit sau este teren liber?

      Mult succes!

      P.S. Am fost nevoit sa editez numele folosit si as aprecia daca ati putea posta si cu o alta adresa de e-mail. Multumesc!

      • Vizitator zice:

        Buna ziua,
        Am fost astazi la fata locului si m-am luminat. Este vorba de 8m de la axul drumului; drumul pe sens are 6m (12m ambele benzi), deci va fi nevoie probabil sa retragem 2m.
        Va multumesc pentru raspuns.
        Din pacate nu am alta adresa de mail, insa nu este necesar sa imi mai postati acest raspuns.

        Va multumesc!
        O seara buna.

        • Buna ziua!

          Ma bucur pentru vestea data!
          Oricum, mi se pare ciudata exprimarea in raport cu axul drumului (care se poate modifica in timp).

          Acum conteaza mult daca retragerea afecteaza terenul pe lungime sau pe latime.

          Mult succes si spor la construit!

  13. laura zice:

    buna ziua.va rog sa ma ajutati si pe mine,sunt nelamurita…..am cumparat un teren in bragadiru de 10/100mp si am fost la un arhitect tot din bragadiru care mia spus ca trebuie sa las in laterale cate 3 m de o parte si alta a constructiei…..deci practic voi ramane cu 4 m…..ce casa fac eu pe 4 m?vagon?din lungime sunt de acord sa dau si 5 dar nu atatia din latime…..pai daca vecinii mei vor lasa si ei cate 3 ce se va face autostrada pe cate benzi?

    • Buna ziua si bun venit!

      Aveti certitudinea unor date corecte solicitand un Certificat de Urbanism pentru Construire de la Primarie. Acolo se vor specifica toate „constrangerile” cf. RLU (Regulament Local de Urbanism). Apoi, daca acolo apar retrageri laterale de cate 3 metri exista niste metode de lucru.

      (1) Printr-un acord (reciproc) notarial de la vecini ca iti permit sa te apropii la 1 metru de hotar
      (2) Printr-un PUD realizat de un arhitect si aporbat de CJ (costa ceva bani si timp) se solicita derogari de la RLU

      In alta ordine de idei, nu-mi amintesc foarte exact cifrele dar auzeam ca sub o limita a deschiderii (12 metri?) nu se elibereaza autorizatie de contruire. Nu pot sa confirm daca este adevarat sau in ce conditii.

      De aceea, intotdeauna, terenurile care au o deschidere mai mare sunt ma cautate dar si mai scumpe.

      Sper sa auzim vesti bune de la dvs!

      O zi binecuvantata mai departe!

    • Cristina zice:

      Sunt arhitect si va pot spune urmatoarele: daca in PUG-ul localitatii Bragadiru este precizat ca trebuie retrageri laterale de 3 m pe ambele parti ar cam trebui respectat acest lucru. Totusi se poate cere abaterea de la acest lucru facand un PUD 9 plan urbanistic de detaliu) care ar putea schimba dimensiunile limitelor laterale. In mod normal lege obliga la 3 m pe o laterala si 0,9m spre cealalat laterala ( fara ferestre) sau la 1,9m ( cu ferestre). Este posibil sa se poata construci si la calcan. Totul se poate face legal prin proiect si prin discutii clare intre arhitect si primarie pentru a se putea stabili conditiile de constructie.

  14. Cristi zice:

    Buna ziua,
    Doresc sa achizitionez un teren in Cornetu deschidere ~ 60m, adancime 30m si am ceva nelamuriri dupa ce am discutat la primarie – urbanism.
    Terenul este pe o strada laturalnica, nu principala cum este Trandafirilor/Aeroportului de exemplu iar momentan drumul are o latime de 4.5 m (nu pare sa fie drum de servitute). Cum se intra din drumul „principal” situatie este asa:
    – primul lot pe partea dreapta si-a facut retragere de 3.5m (constructia este recenta)
    – urmatoarele loturi tot pe dreapta ( sunt 3 ) ar urma sa le cumpar eu
    – ultimul lot este deja construit de multi ani, fara retragere la drum (drumul nu cred ca figura in PUG la vremea respectiva – am vazut un pug din 2007 si nu era acolo – doar pe cel din 2011)
    – pe partea stanga, este un singur lot, construit cam 60m lungime, 20 deschidere la strada principala (paralel cu lotul cu retragere de mai sus si 2 loturi din terenul de care sunt interesat) doar ca aici nu observ nici o retragere…
    De la primarie mi-sa spus ca strada ar trebuii sa aiba 11m latime ceea ce nu se intampla, la intrare are ~ 8m si s-ar continua cu 8m daca cumpar si fac retragerea de 3,5m.
    Intrebarea mea este, putem sa fim fortati sa facem o retragere mult mai mare astfel incat drumul sa ajunga la 11m? In cazul unei retrageri de 7m pierd destul teren ca sa nu mai vorbim ca trebuie aliniata cu toti vecinii si nu cred ca si-ar dorii asta 🙂
    Am solicitat deja CU prin intermediul vanzatorului, oare acolo se specifica daca trebuie sa lasam mai mult de 3,5m tinand cont de situatia din teren sau ma pot trezii, cand iau autorizatia de construcite, cu o „surpriza” neplacuta? Din cate am mai intrebat prin zona, drumul ar fii un drum privat dar o parte din el (este sub forma de L) unde sunt constructii deja (latura mare a L-ului) ar urma sa fie dat primariei sau poate chiar tot drumul… pt. asfaltare etc…Ce se intampla daca intradeva drumul este privat si este cedat primariei fara respectarea normelor de retragere? Adica la receptie, primaria observa ca in unel eportiuni drumul este mai ingust 😀

    Va multumesc anticipat!

    • Salut, Cristi!

      Bun venit si multumesc pentru intrebare 🙂

      Situatia seamana picatura cu cazul meu.

      1. In primul rand, documentul care reglementeaza aceasta situatie se numeste RLU (Regulament Local de Urbansim) din care Serviciul de Urbanism din Primarie va extrage sintetic anumite date pe care le va insera in CU (Certificatul de Urbanism) (retrageri, tipul zonei, POT, CUT, …) De cele mai multe ori, aceste reguli sunt sfinte dar se poate trece peste prin anumite demersuri (situatii in care terenul devine atat de mic incat nu poti construi sau daca arhitectul face un proiect detaliat pentru intreaga zona PUD si propune o alta desfasurare de lucruri … drum greu si complicat)

      2. Ceea ce scrie in CU nu este un document cu valoare absoluta (100% corect). Vanzatorul poate scoate un CU iar tie, ca si cumparator, iti poate da altceva. Mai pe romaneste, intentionat sau nu, Serviciul Urbanism poate „uita” sa scrie despre acele retrageri in CU solicitat de vanzator … dar mai mutl ca sigur nu va uita in cazul tau 😀

      3. Principalul dezavantaj este ca terenul tau are deschiderea mare (in principiu acesta ar fi un avantaj) si pierderea este mai mare.

      4. Probabil niciodata drumurile acestea nu vor ajunge la 11 metri, dar, de facto, gardul tau trebuie sa fie mutat cu 3,50 m (sau cat se cere). Cei care au construit inainte de aprobarea acelui RLU nu au nici o obligatie insa Primaria ii va tachina daca, o data, vor si amenaja drumul respectiv.

      5. Inainte de a se face acel drum sunt convins ca trebuie sa existe o depagubire a prroprietarilor. Numai ca ei te avertizeaza de pe acum sa nu construiesti in acea zona pentru ca, nu numai ca nu iti vor plati despagubire pentru constructie, te vor forta sa demolezi tu sau sa platesti demolarea facuta de ei. Este interesant de vazut daca un proprietar nu doreste sa cedeze terenul, ci doreste sa cultive cartofi pe cei 3,5 m, in principiu nu il pot forta sa renunte la dreptul de proprietate (acel drum nu va fi vreodata de interes national)

      6. Cred ca Primaria actioneaza discriminatoriu. Proprietarilor de pe o parte a drumurilor le poate impune o anumita retragere, celorlalti o alta (aceasta se intampla in cazul meu) Nu este corect si nici moral. Poti actiona legal dar nu stiu in ce masura poti avea succes.

      7. Cedarea drumului am discutat-o intr-o postare recenta. Da, vor putea fi aliniamente diferite ale imprejumirilor. Celor carora le-au eliberat autorizatii de constructie si imprejmuire de un fel le vor cere (frumos) sa se dea putintel, putintel mai in spate …

      Mult succes si sunt curios de cum va evolua situatia.

  15. emilia zice:

    Buna dimineata,
    as avea si eu nevoie de un sfat:) sunt din Cluj Napoca si doresc sa cumpar un teren in vederea construirii unei case insa trebuie trase utilitatile (canalizare, apa, gaz, curenT) circa 130 m; cam cat costa toate acestea pe distanta mentionata?? multumesc

    • Buna dimineata si bun venit!

      Cred ca este destul de greu de estimat un cost pentru racordarea la cele 4 utilitati mentionate.

      Apa si canalizarea sunt administrate de autoritatea locala (Primaria) si ar trebui verificat la ei care sunt perspectivele de extindere in zona respectiva (si tot nu puteti fi sigura de estimarea lor dr timp). Totusi, aceste 2 utilitati se obtin cel mai usor prin forarea unui put (~100 lei/m, tub PVC inclus) si ministatie de epurare / fosa septica.

      Energia electrica. Va fi nevoie de cel putin 3 stalpi + bransamentul propriu-zis. Cred ca veti plati minim 15.000 lei. V-ar ajuta sa faceti lucrarea impreuna cu vecinii.

      Gazele, de asemenea sunt foarte scumpe (ca si consum/bransament). Nu stiu un pret exact.

      Ingrijorator este si faptul ca, dupa ce platesti extinderea retelelor respective, ele devin proprietatea operatorului si ramai doar cu speranta recuperarii unor mici sume de la viitorii abonati.

      Poate gasiti, totusi, o varianta mai buna!

      Succes!

  16. Marian zice:

    Buna ziua
    Am fost ieri la primaria bragadiru sa scot certificatul de urbanism la un teren ce l am cumparat acum cateva luni si spre mare mea surpriza scrie la regimul tehnic la fel ca si la tine ca se afla in zona A -zona de unitati productive, m ar interesa ce se poate face ,sau cum pot rezolva aceasta problema pentru a construi acolo o casuta,tu ce mi ai recomanda?
    multumesc ,astept raspuns

    • Salutare si bun venit!

      Este cumva zona A si subzona A1?
      In acest caz, poti contrui linistit o locuinta care se va numi „locuinta de serviciu”
      Daca este o alta subzona, trebuie vazut ce permite sau ce cai de lucru sunt cf. RLU.

      Succes!

    • arhitect E. zice:

      Intr-adevar, locuinta de serviciu, singura solutie. Daca vrei sa joci cinstit, adica sa fie o locuinta normala, singura solutie este PUZ (pentru schimbare de functiune). Dar, conform noii legislatii, nu mai poti initia un PUZ ca persoana fizica.

  17. Marian zice:

    In primul rand va multumesc pentru raspunsul promt ce mi l ati dat,terenul se afla in zona A si suzona A1,deci cu alte idei ce ar trebui sa fac?VA MULTUMESC

    • Buna seara!

      Asa cum va spuneam si a reiterat si Dl. Arhitect E, locuinta de serviciu este o solutie excelenta (in fapt e acelasi lucru cu locuinta) dar, in plus, avesti libertati mult mai mari in privinta construirii (POT, CUT) – cu alte cuvinte puteti construi birouri, blocuri, locuinta de serviciu si spatiu societate comerciala.

      Mult succes!

      P.S. Pe ce strada sunteti?

      • Marian zice:

        sant pe str safirului,o ultima intrebare: se poate face actele pentru autorizatia de constructie cu acelasi certificat de urbanism

        • Cand ati solicitat Certificatl de Urbanism, probabil ati fost intrebat cu ce scop il cereti. Daca ati spus ca pentru construire casa/locuinta v-au dat un certificat in care chiar scrie exact ca si la mine (construire locuinta de serviciu, imprejmuire, put forat, ministatie de epurare). Daca ati cerut un Certificat de Urbanism pentru informare, documentul primit nu este potrivit pentru obtinerea autorizatiei de construire. Dar presupun ca va aflati in primul caz. Numai bine!

  18. Marian zice:

    si o rugaminte a mi puteti da nr de tlf de la petrotans ploiesti va rog

    • Desigur, va voi scrie pe adresa de e-mail. Numai bine!

    • arhitect E. zice:

      Atentie la dosarul pentru avizul Petrotrans: trebuie cat mai corect si mai clar evidentiat terenul pe planul de incadrare in zona. Cei de acolo prefera mai degraba un screenshot GoogleMap cu pozitionarea exacta a terenului, care sa insoteasca planul de incadrare in zona. Daca se pot face si niste poze terenului, care sa includa si un reper clar (cale ferata in fundal, obiective industriale, podul de peste centura bucurestiului etc) ar fi ideal, fiindca s-ar putea scuti deplasarea lor la fata locului, ceea ce ar insemna un castig de timp. Daca dosarul este perfect, ei pot emite avizul in aceeasi zi.

      • De fapt, documentele necesare pentru Certificatul de Urbanism sunt utile si aici: Extrasul de Carte funciara pentru informare si Extrasul de Ortofotoplan, care, de fapt este o poza din Google Maps cu evidentierea parcelei respective.

        Totusi, cei de la Petrotrans stiu foarte bine zonele lor de interes, iar pentru acele portiuni riverane conductelor, indiferent de ce hartii vei duce, ei vor face vizita la fata locului pentru o masuratoare exacta in teren. Iar astfel de vizite le fac la un interval de timp, cand acumuleaza in numar de solicitari.

  19. Pingback: Interactiunea cu Primaria pe tema Certifcatului de Urbanism – Partea a VI-a | Construirea Casei

  20. Adrian zice:

    Buna ziua tuturor,

    Pe scurt:
    – vreau sa cumpar un teren pe Maracineni (76 G este numarul postal pe aceeasi parte cu mine cel mai apropiat; adica viitorul posibil vecin)
    – este intravilan arabil
    – m-ar interesa urmatoarele: POT, CUT, retrageri ale imprejmuirii si casei fata de axul drumului si daca (pana la urma) este necesara sau nu scoaterea din circuitul agricol (din ce am citit pana acum am inteles ca DA; dc am inteles corect puteti sa-mi spuneti in ce faza trebuie sa prezint acest aviz/aceasta aprobare ? la solicitarea CU sau AC ?)
    – stiu ca informatiile de mai sus le pot obtine de la Primarie dc solicit CU insa am nevoie de un raspuns zilele acestea si nu peste 2/3 saptamani (dc cunoasteti pe cineva si ma puteti ajuta in acest sens v-as fi recunoscator)

    Va multumesc pentru intelegere!

    O zi buna,
    Adrian

    • Salutare si bun venit!

      E posibil sa ti se ceara retrageri fata de limite dreapta, stanga de 3 metri.

      Ideea este ca graba in acest moment nu este indicata.

      Totusi, daca doresti sa stii exact, mergi la primarie maine dimineata si, cu o atitudine corecta, poti afla ceea ce iti trebuie de la cea mai autorizata sursa!

      Spune-mi daca te pot ajuta mai in detaliu.

      Succes!

      • Adrian zice:

        Salut!

        Am obtinut un CU de la un vecin (practic avem un gard/o latura comun(a)). POT=35%, CUT=1, zona L1, 3 m intre case, etc. Daca vrei pot sa fac un scan dupa CU, insa nu-mi dau seama acum care este procedura de upload. Sau ti-l pot trimite pe un mail si sa-l postezi tu.
        Cu mersul la primarie … am fost …insa din pacate lumea este prin concedii si nu prea ai cu cine discuta. Nimeni nu vrea sa-ti dea un gram de detaliu fara sa depui cerere pt obtinerea CU.

        Cya!
        Adrian

        • Salut, Adrian!

          Este important de cand este CU al vecinului. Daca este recent (2012) lucrurile sunt clare 90% in ceea ce priveste reglementarile locale de urbansim.
          Extrasul de carte funciara pentru informare iti va clarifica lucrurile din punct de vedere juridic (este un document necesar in vederea emiterii CU – vezi postarile anterioare.

          Azi am sunat si eu la Primarie si mi s-a confirmat: cineva tocmai s-a intors, altcineva tocmai a plecat (in concediu). Deci activitatea merge la turatie minima.

          Cand ti-am sugerat sa mergi la Primarie nu ma refeream la caile oficiale (depunere de documente, plata taxei de CU, …) ci la adresarea unei rugaminti „dulci” pentru o informatie, atat!

          „Am o urgenta, va rog sa lamuriti pe nestiutorul de mine cu privire la ce se poate construi pe un teren aflat pe strada Maracineni.” E un dialog de 2 minute! Cu o atitudine potrivita nu are cum sa nu te serveasca!

          Curaj si mult succes!

          • Adrian zice:

            Hello again,

            Atitudinea „potrivita si dulce” o aveam la mine…nu m-am gandit vreodata sa plec intr-o asemenea „cruciada” fara aceste 2 lucruri total indispensabile. Am mai avut experiente si cu alte primarii (Clinceni, Domnesti) unde lucrurile au mers asa cum spui tu…ca unse 😉 !

            Oricum m-am lamurit intre timp…si este in regula. O sa revin cu alte informatii si intrebari 🙂

            Cya!
            Adrian

  21. Gorgo zice:

    Salut,
    Ma pregateam si eu sa incep alergatura pentru scoatere teren din circuitul agricol si cand colo o doamna de la Primaria Domnesti – Ilfov imi ofera o adresa de la ANCPI (semnata stampilata) in care se spune asa:
    Decizie-Art1.lit.a „Scoaterea definitiva din circuitul agricol a imobilelor situate in intravilan, aprobat potrivit legii, se face prin autorizatia de construire”
    Art. 1 lit c:”Imobilele din intravilanul localitatilor, aprobat potrivit legii, prin PUG si/sau PUZ, pentru care s-au emis autorizatii de construire se considera scoase din circuitul agricol in intregime, daca proprietarul nu solicita mentinerea categoriei de folosinta agricola pentru o parte din imobil.”

    • Salutare si bun venit!

      Da, este foarte interesanta aceasta informatie!
      As fi curios din ce data este nota respectiva.

      Adevarul este ca, la depunerea actelor pentru autorizatia de construire, primaria mi-a cerut extrasul de carte funciara pentru informare „la zi” (adica recent). Evident, a trebuit sa il solicit din nou la OCPI si, … surpriza! La categoria terenului aparea „construibil” in loc de „agricol” – si aceasta fara ca eu sa fi demarat vreo procedura in acest sens!

      Pe de alta parte, m-as lega de litera c. a articolului 1. Evident ca ar fi interesanta varianta pastrarii doar a suprafetei construite in aceasta categorie, iar restul sa devina (sa sa ramana!) agricol pentru ca valoarea impozitului este foarte mare pe fiecare din cele doua categorii.

      Comparativ, daca retin bine, un lot de teren de 500mp agricol este impozitat cu 2-3 lei pe an in timp ce, aceeasi suprafata de teren dar construibil se apropie de 100 lei anual!

      Intrebarea ar fi, cui trebuie sa solicite proprietarul „mentinerea categoriei de folosinta agricola pentru o parte din imobil”?

      • Gorgon Bogdan zice:

        Din cate stiu eu ..adica in nici un caz expert … anumite loturi de teren le scoate primaria automat din agricol in construibil pentru a se putea extinde cu diferite utilitati,pentru a putea incasa bani mai multi la buget, pentru ca alti bani primesti ca primarie.

        Pentru a putea scoate din agricol doar suprafata de teren pe care construiesti casa, trebuie sa mergi la Oficiul de cadastru si publicitate imobiliara. Din experienta proprie eu merg cu toate actele in original si cu 2 seturi de copii plus niste coli albe si minim 2-3 mil pentru taxe sau mici atentii.

        • Nu stiu daca primaria scoate din circuitul agricol. Ceea ce poate face este sa treaca din extravilan in intravilan (insa, chiar intravilan fiind, ramane cirucitul agricol daca nu se cere o alta categorie). Daca eu doresc sa fac agricultura pe 500 m (o gradina de legume) nu am nevoie sa platesc impozite ca pentru construibil (valoric de zeci de ori mai mari)!

      • Gorgon Bogdan zice:

        Da-mi un email sa iti trimit scan. Nu stiu sa fac upload pe blogul tau.

    • Adriana zice:

      Wow, deci tu la Bragadiru ai reusit sa nu mai trebuiasca sa scoti din curcuit? Asta ar fi o veste super buna pt mine.

  22. Adriana zice:

    never mind, am sunat la OCPI si mi-au confirmat ca s-a luat act de legea aceasta….super veste..:)

    • Adriana zice:

      Important este ca scutesc ceva bani datorita faptului ca OCPI a inceput sa tina cont de aceasta lege. Nu ma intereseaza sa pastrez nimic in intravilan agricol, lotul meu e destul de mic are 500 mp si nu este o diferenta semnificativa. In sfarsit incep lucrurile sa mearga si la noi…cu intarziere dar tot e bine :).

  23. Gorgon Bogdan zice:

    Stie careva ce firma de salubrizare opereaza pe raza comunei Domnesti din jud Ilfov ?

  24. Pingback: Scoaterea terenurilor din circuitul agricol | Construirea Casei

  25. Alberto zice:

    Se pare totusi ca ai stiut ca terenul respectiv se afla intr-o zona cu anumite impuneri ( locuinta de servici ) si nu curti,constructii , etc din moment ce pe certificatul de urbanism apare scopul pt care a fost emis.
    Treaba e ca si eu sunt intr-o situatie asemanatoare , difera doar locatiea , respectiv tarlaua 55 din orasul pantelimon , tarla la care s-a facut PUZ-ul recent .La cum e pozitionat lotul peu in planul respectiv apar intr-o zona in care sunt admise doar constructiile pentru utilitati publice,servicii , etc.
    Nedumerirea mea e pt atunci cand voi solicita Certificatul de Urbanism ce motiv sa trec in cerere , pentru obtinerea autorizarii de constructii sau pur si simplu pentru informare ? ca am vazut prin comentarii ca daca soliciti pt autorizare de construcii trebuie sa atasezi si niste avize tehnice sau asa ceva . Mai pe scurt , ce ar trebui sa cer in cererea pt eliberarea CU , „in vederea constructiei de locuinta ” ?

    • Salut! Cand m-am dus la Biroul Urbanism si am spus ca am un teren pe care as dori sa construiesc, mi-au spus ei direct ce am de facut 🙂 (completati formularul acesta asa …)
      Ideea este ca tu ceri in vederea construirii si atunci ei iti vor trece in CU toate avizele necesare si eventualele facilitati precum si restrictiile (nivel de inaltime, limite fata de vecini, …)
      Daca soliciti un CU de informare el nu va contine obligatoriu (si nu va fi utilizabil in vederea construirii) datele din cel anterior. Insa si la acesta ei vor trebui sa iti ataseze o copie a PUZ-ului/PUG-ului tarlalei respective din care, practic, poti deduce coniditionarile aplicabile construirii (insa nu lista avizelor necesare construirii).

      Succes si tine-ne la curent cu demersul tau!

      • Alberto zice:

        si daca cer pentru obtinerea autorizatiei de constructie mai imi cer ei ceva aditional pentru eliberarea CU , ceva schite , planuri de la arhitect sau sunt obligati sa-mi elibereze CU iar apoi eu sa vin cu toate avizele plus proiectul ?

        • Salutare!

          Reiau putin. Se presupune ca vrei sa construiesti „ceva” pe un teren. Pentru a afla ce anume ai voie si in ce conditii, vei solicita un „CU in vederea construirii”
          Pentru a-ti elibera acest CU, Primaria iti va cere documentatia cadastrala (obtinuta la cumpararea terenului), actul de V-C, actul de identitate, extras de carte funciara pentru informare si extras ortofotoplan (ultimele doua de la OCPI, am detaliat intr-un articol separat)
          Astfel Primaria emite CU care contine toate reglementarile de care trebuie sa tii cont pentru a putea construi in mod normal (se pot eluda anumite restrictii sau impuneri din CU prin emiterea unui nou PUD pentru zona respectiva si in urma aprobarii lui in CJ, insa acesta inseamna ceva bani si timp cheltuite)

          Sper ca am fost mai clar.

          Succes!

  26. MARIAN zice:

    buna seara tuturor am o casa in oras unde la stanga lateral am o casa cu etaj la distanta de 3 metri iar in lateral dreapta vecini au vandut casa batraneasca normal sa cumparat de catre viitoru meu vecin acesta vrea sa o darame si vrea sa construiasca cu etaj problema a venit la semnatura ca eu unu nui pot da ca de ce fac intre doua case eu soare nu mai am iar iarna toata zapada va fi la mine in curte ce se poate face in acest caz el mi-a spus ca ma da in judecata cu ce motiv sunt obligat eu sai dau lui semnatura daca nu aveam in fata mea casa nu ma deranja sai dau lui semnatura ce ramane de facut in acest caz. VA MULTUMESC

    • Salut, Marian si bine ai venit!

      Ai expus o problema juridica si eu nu sunt 🙂
      Cred ca, daca iti cere semnatura este la latirudinea ta, adica ai un drept pe care, daca doresti il oferi, daca nu, nu!

      Am intrebat un prieten avocat si m-a asigurat ca poti fi linistit, cel mai probabil e doar o amenintare pentru intimidare.

      Mult succes!

      • MARIAN zice:

        Adriana
        dar daca el dupa ce eu dau semnatura demoleaza si construieste la distanta care prevede legea si pagubele care mi le face la casa nu le mai repara ce se intampla
        (poate minte)in legatura cu reparatii si toate cele pentru a prinde semnatura de la mine

        • Luigi zice:

          Foarte multe framantari pt nimic. Mergeti la notar , puneti pe hartie toate pretentiile in schimbul semnaturii si gata. Omu’ vrea sa faca totul legal , din acest motiv te-a si intrebat de semnatura si toti ati dat-o cu judecata , cu amenintari , c-o fi , c-o impartii ….

    • Adriana zice:

      Marian,
      Daca a venit sa-ti ceara semnatura inseamna ca de la urbanism i s-a spus ca nu poate construi fata acordul tau. Acum el mai are alte optiuni ca sa treaca peste acest acord al tau..cum ar fi sa dea ceva spagi pe la cei de la urbanism sau sa intocmeasca un PUD nou pe care trebuie sa i-l aprobe consiliul judetean sau cel local daca e vorba de Bucuresti. Nu te poate obliga in nici un fel sa semnezi, iar daca te da in judecata e pierderea lui pentru ca nu va castiga…transmite-i sa dea in jutecata statul pt ca regulile acestea de urbanism sunt impuse prin legi si reguli strict stabilite. Stai linistit ca nu te poate obliga sa faci nimic.
      Insa tu nu ai explicat foarte bine pentru ce anume iti cere semnatura, mi-e greu sa cred ca iti cere pentru regimul de inaltime pentru ca acesta nu se poate schimba prin acordul vecinilor. Probabil ca ce iti cere el sa semnezi este faptul ca ii permiti sa construiasca mai aproape de tine (sub limita de 3m impusa de lege) de obicei aici se mai fac exceptii cu acordul notarial al vecinilor.
      Daca spui ca ai casa cu etaj in stanga atunci si el va putea construi casa cu etaj in dreapta ta la fel de inalta ca cea din stanga, doar ca nu o va putea construi decat la minim 3m de limita terenului.

      • MARIAN zice:

        deci el vrea semnatura de demolare si de constructie deoarece casa lui e lipita de casa mea sunt spate-n spate sa intelegi acum el daca darama imi este frica sa nu se intample ceva si la mine eu am pereti mei dar cine stie cum este la el cum sunt legati acoperisu si grinzile toate aste cand darama aceste nu se slabesc
        eu cand am cumparat in 89 sau 90 erau case vechii batranesti eu pe a mea am facuto erau alte legi cine stia ce va fi peste 23 de aniel a cumparat acum de asta vara cred ca cine ia vandut trebuia sai explice cum sta treaba
        VA MULTUMESC

        • Adriana zice:

          Deci ce iti spunea are nevoie de semnatura ta ca sa poata construi din nou pe hotar adica lipit de tine. daca la demolare iti strica ceva la casa poti face plangere la inspectoratul de stat in constructii si daca nu se rezolva cu ei il poti da in judecata sa ceri repararea si eventuale daune.
          Bafta.

  27. ioana zice:

    Am cumparat un teren in Bragadiru si am fost la OCPI ptr eliberarea planurilor de incadrare in zona scara(1:500.1:2000.1:5000) cei de acolo au eliberat numai planul 1:5000 spunand ca restul de planuri nu sunt.Eu vreau sa/mi delimitez terenul de unde iau acele coordonate si cine face aceste planuri de amplasament cadastristul sau topometristul,,,,,,,,, stie cineva
    La cine sa ma adresez Ajutor!!!!!

    • Bun venit, Ioana!

      Planurile pentru incadrarea in zona nu te ajuta la delimitarea fizica a terenului ci iti ofera o perspectiva (diferita in functie de scara planului) a localizarii lui. La cumpararea terenului trebuie sa fi primit si Fisa Corpului de Proprietate unde, de asemenea, exista o schita sumara a amplasamentului.

      Pentru delimitarea efectiva – in teren – a lotului ai nevoie de coordonatele lui. De obicei loturile au 4 colturi, fiecare avand cate o pereche de coordonate date in Sistemul Geodezic Stereo70. Pentru a-l obtine, trebuie solicitat la OCPI (costa 5 lei). Avand inventarul de coordonate, un topograf va veni la fata locului si cu ajutorul unei statii totale si a tehnologiei geodeziei satelitare iti va indica cu precizie punctele ce reprezinta colturile terenului, puncte pe care le va si marca cu ajutorul unor tarusi.

      Este bine ca la o astfel de operatiune sa fie prezenti si vecinii de lot (daca sunt cunoscuti – sau macar anuntati de intentie, desi nu e obligatoriu) pentru a evita discutii neprincipiale ulterioare.

      Succes!

  28. Iustin zice:

    Bună ziua si Hristos a inviat!!!
    Numele meu este Iustin, și am o intrebare. M am hotarat sa concesionez un teren pt o constructie personala (casa). Acest teren este al primarei si se afla intravilan intr o statiune montana. Ideea este ca terenul se afla intre un rau si un drum judetean. Intinderea cu aproximatie a terenului este undeva la 200 /max. 250mp. Doresc sa aflu de la d.voastra ,in situatia asta ce ma indemnati sa fac.Oricum zilele aceste voi afla mai multe detalii in legatura cu terenul. Intrebarea mea este: se poate construi acolo, este vre un impediment, ce acte ar trebui sa procur, pasii care ar trebui sa i fa;distanta de la drum judetean pana la teren este de aprox. 7m …Multumesc.

    • Cu adevarat Hristos este viu!

      Salutare si bun venit! Pe scurt raspunsul la toate aceste intrebari il vei obtine solicitand la biroul de urbanism din Primarie, un certificat de urbanism pentru informare. Acolo se gasesc toti parametrii care te intereseaza pe tine. E foarte important ca terenul sa fie intravilan construibil, deoarece, din cate am auzit, exista o lege care nu mai permite schimbarea categoriei de folosinta in construibil pentru unele categorii de terenuri. Verificati si cu un birou de cadastru.

      Succes!

    • Alberto zice:

      Salut ! Formularea asta „◾OBTINEREA AUTORIZATIEI DE CONSTRUIRE PENTRU LOCUINTA DE SERVICIU, IMPREJMUIRE, PUT FORAT, MINISTATIE DE EPURARE” ai facut-o tu sau ti-a recomandat-o cei din primarie ? Se presupune ca tu trebuia sa stii pentru ce ceri certificatul de urbanism sau abia dupa obtinerea lui aflai ca zona permite numai locuinte de serviciu ? Care e diferenta intr-o locuinta normala si cea de serviciu ?

      • Salut, Alberto!

        Adevarul este ca formualrea a fost data implicit de cei de la urbanism stiind ca voi fi avut nevoie de executia tuturor acelor lucrari. Altfel, m-as fi putut vedea nevoit sa am de solicitat alte autorizatii pentru imprejmuire (aka gard), put forat sau ministatie de epurare. Nu eu am cerut dar m-au ajutat ei cu aceasta completare (bine venita in cazul meu).

        Constructia fiind intr-o zona mixta (mai mult spre industrial decat spre rezidential), exista avantaje si dezavantaje. Printre avantaje: posibilitatea construirii pe suprafete si pe inaltime mai mult decat la rezidential. Numai ca, nu se poate construi locuinta ci locuinta de serviciu (potrivit pentru zona industriala). Este un artificiu legislativ de a construi la marginea cartierelor rezidentiale si in imediata vecinatate a zonelor comerciale/industriale.

  29. Alberto zice:

    Revin cu o intrebare pt ca am vazut un raspuns anterior pt altcineva , deci se poate solicita un certificat de urbanism pt informare iar apoi un altul pentru obtinerea autorizatiilor de constructie ?

    • Din cate am inteles, CU de informare poate fi solicitat de oricine este interesat de un teren si este util pentru a avea un cadru legal clar despre situatia juridica a terenului si despre posibilitatile de valorificare a lui (al cui este si in ce regim se situeaza, ce se poate construi pe el ci ce nu, …) Aceasta spre deosebire de mult mai frecventa metoda in care detinatorul unui teren iti spune ca poti face de toate (iar cand ajungi la Primarie constati ca nu ai suficienta deschidere, sau trebuie sa te retragi x metri, …)

  30. florin zice:

    locuiesc in comuna berceni unde vecinul meu are o fanarie de trifoi de toata frumusetea 22metri lungime 8 metri latime si 7 metri inaltime ,,zeci de tone de trifoi uscat,fan la 35 centimetri de proprietatea mea de teava de gaze ,va intreb si eu este ceva normal este legal,sau mergem pe burta pana lom foc,sau nu este primarie nu este lege,sau nu stiu eu poate este legala,ce spuneti este blat ca la …….

  31. sarbu robert zice:

    Buna ziua, Am si eu o intrebare/nelamurire. Am scos un certificat de urbanism. pentru un teren de 12.9×55 m in sectorul 3. limitele unde doresc sa amplasez casa sunt 3 metri stanga si 1 metru dreapta( dupa gardul din dreapta se afla un drum de servitute de 3 m). De la primarie mi s-a cerut Si PUD. sau alipire calcan. cu cel din stanga. Tin sa precizez ca cel din stanga nu a luat nici aprobare de la mine pentru a pune casa cu calcan, nu are nici PUD.
    2 Toate locuintele din zona au fost construite in acest fel( nu exista terenuri de 20 m latime logic) si toate fara PUD. Chiar anul acesta au fost construite 3 case noi cu distante de 1 m fata de drum de servitute fara PUD. Ce pot sa fac in acest sens. sa fiu eu oaia neagra a cartierului? se poate modifica certificatul de urbanism?

    Multumesc mult

    • Ziua buna si bun venit!

      Am inteles dilema. Ca regula generala, Primaria te forteaza (pe cat posibil) sa faci alipire la calcan. Nu stiu cand a construit vecinul insa, daca e o constructie recenta avea nevoie de acordul dvs. notarial. Lipsa acestuia ar putea fi o lacuna a biroului de urbanism din Primarie, lacuna pe care ati putea-o folosi in favoarea dvs.

      Probabil ca asezarea lotului si a casei fata de punctele cardinale este motivul pentru care doriti sa lasati acel spatiu de 3m intre casa dvs si calcanul vecinului. Sau va feriti de a avea deschidere la drumul de servitute. Asa este?

      Altfel, pentru fructificarea spatiului as prefera o alipire la calcan.

      In fine, cu o vorba buna, chiar daca apare in CU necesitatea unui PUD, responsabilii din Primarie pot accepta solutia propusa de beneficar daca e sustinuta corespunzator! Cu si fara ghilimele. Am auzit de astfel de cazuri in care nici macar nu a fost nevoie de „atentii”

      Mult succes!

      • sarbu robert zice:

        Multumesc mult, Constructia vecinului este facuta recent. de 5 ani aprox. Nu pot sa fac alipire la calcan cu acesta deoarece datorita pozitionarii o sa am toate geamurile spre 3/4 din geamuri spre nord.
        | | |
        | | |
        –––––––––––- | |___________________
        | 12m | |
        | | |
        | ___________ | s | vecin
        | | | | e |
        | | | | r |
        | 3m | | 1m | v |
        | | | | i |
        | | | | t |
        | | ––––– | | u |
        v || c | t |–––––––––––
        e || a | e | |–––––––– |
        c || l | 3m | | Fara | |
        i || c | | | sa-i | |
        n || a | | 1m | ceara PUD | |
        || n | | | | |
        | | | |–––––––-| |
        | | | |
        | | | |
        | | | |
        | | | |
        |–––––––––––- | |––––––––––- |

        Strada principala 12m

        🙂

        • sarbu robert zice:

          Sorry trebuia sa iasa html 🙂

        • Am inteles. De acord! Pozitionarea fata de lumina este un criteriu suficient de puternic pentru a nu construi la calcan. Explica-le si celor de la urbanism ca nu doresti sa stai cu familia prin spitale mai mult decat acasa sau sa va imbolnaviti de depresie si sa va mutati domiciliul pe holurile primariei. Te sfatuiesc sa-ti tiparesti niste articole pe tema si sa te duci cu ele pe post de „Constitutie (Lege fundamentala)” 🙂
          Cred ca poti primi intelgere! Insista delicat dar ferm si articulat. Cantareste responsabil si faptul ca vecinul a construit la calcan fara acord!

          Mult succes!

  32. Andreea zice:

    Buna!

    Vad ca ai foarte multe sfaturi utile pe aici. Din pacate, timpul nu imi permite sa citesc fiecare comentariu sau articol.
    As avea o intrebare…eu si sotul avem un teren intravilan de 1075 m2 in Afumati. Deja am antamat firma de constructii ca sa ne facem o casuta si un garaj.
    Ieri m-am trezit ca pe PUZ (nu imi explic cum sotul nu il avea in stiva lui de acte) scrie ca spatiul este destinat locuitelor de serviciu. Precizez ca pe tot lotul in care suntem si noi s-au facut pana in prezent numai 2 depozite cu spatiu pentru birouri. Avem si o casa de locuit chiar langa noi la strada, insa nu este prinsa in PUZ-ul nostru.
    Din experienta ta, mai este ceva de facut sa pot construi acolo o casa?

    Multumesc anticipat pentru raspuns!

    • Bun venit Andreea!

      Din descrierea ta, sunteti in aceeasi situatie ca si noi.
      In cazul nostru, primaria ne-a spus din start sa trecem in documente (CU, AC) in loc de locuinta, locuinta de serviciu.
      Nu retin daca e musai ca un dormitor sa fie intitulat „birou” 🙂 – parca nu, insa procedural si la nivel de taxe nu este absolut nici o diferenta. Nu stiu cum vor fi lucrruile pe viitor (auzisem de unele zvonuri nefavorabile).

      Mult succes!

      • Andreea zice:

        Multumesc pentru raspuns!

        Eu acum astept raspuns si de la banca. Noi am optat pentru un credit ipotecar (cu terenul) la BCR. I-am intrebat daca e vreo problema sa apara pe AC locuinta de serviciu. Astept raspunsul…
        Daca mai aflu ceva, voi posta aici la comentarii…

        • Andreea zice:

          Deci de la banca am primit OK-ul pentru locuinta de serviciu. Mi-a spus ca pot da creditul atata timp cat pe autorizatia de constructie scrie „locuinta de serviciu” si nu „locuinta de birouri” sau altceva. Intrebarea e…cu ce e mai diferita o locuinta de serviciu decat o locuinta familiala? Difera numai in acte? Este obligatorie prezenta unui birou minim in proiectul casei (ala oricum il facem). Altceva? Impozite, infiintarea unei firme? Un link spre mai multe informatii m-ar ajuta enorm! Vreau sa stiu daca am idee in ce ma bag…

          • Andreea zice:

            Ziceai de niste „zvonuri” . Cam despre ce ar fi vorba?

            • Buna ziua!

              Aceasta incadrare este data de specificul zonei respective, lucru facut de Primarie in PUZ. De ex, intr-o zona semi-industriala regimul va fi „cladiri birouri, spatii depozitare, locuinte de serviciu”

              Practic, nu este vreo diferenta intre „locuinta” si „locuinta de serviciu” numai ca, daca la un moment dat vei dori sa te plangi ca un agent economic din vecinatate te polueaza fonic sau ceva similar, autoritatile iti vor spune: este zona lor, tu ca locatar care se vrea rezidential esti tolerat aici (ti s-a dat voie sa construiesti ca sa nu fi cumparat terenul degeaba 🙂 dar sa nu emiti pretentii ca de o zona rezidentiala, te afli intr-una mixta sau agrara/industriala.

              In ceea ce priveste „zvonurile” ma refeream la ceva de genul urmator:

              http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-17986325-impozitarea-cladirilor-functie-destinatia-acestora-putea-aplica-1-ianuarie-2016.htm

              Oricand, ai nostri conducatori se pot gandi ca pot scoate niste bani de la cei care au „locuinte de serviciu” pentru ca ei sunt mai deosebiti ca ceilalti (asa cum impozitele sau taxele RCA sunt de multe ori discriminatorii).

              Sa aveti gandul cel bun si mult spor!

  33. zetu zice:

    Salut,

    Ma aflu intr-o situatie similara care observ care a mai fost discutata, si as fi curios sa stiu, chiar in cazul tau si al CU prezentat initial , cum au decurs lucrurile pana la urma.

    Este vorba de retragerea de imprejmuire fata de limita de proprietate.

    Lucrurile la mine stau astfel:
    -am un teren in zona Bragadiru 12,5 m X 198 m
    – am drum pe 3 laturi: 2 latimi si o lungime.
    – Terenul este imprejmuit cu gard.
    – Exista si o constructie amplasata la 1m fata de drumul vecin pe lungimea terenului.
    -Situatia se prezinta astfel de mai bine de 20 de ani.
    -CU solicitat pt autorizatie constructie – imprejmuire /locuinta prevede urmatorul aliniament imprejmuire:

    a) 6,5 m fata de limita de proprietate la strada pe latimea 1
    b) 3,5 m fata de limita de proprietate la strada pe latiMea 2
    c) 3,5 m fata de limita de proprietate la strada pe LUNGIME

    Ideea e ca daca pe latime pot accepta retrageri, pe lungime 3,5 m din 12,5 este absurd si nu pot accepta asa ceva – deja devine inutil terenul la 9 m- ca sa nu mai zic ca este vorba sa renunt la 700 mp.

    In consecinta nu pot obtine nici o autorizatie de constructie si nici nu pot risca sa construiesc fara autorizatie. In schimb terenul este al meu cu acte si nici nu renunt la el de bunavoie.

    Am 2 intrebari:
    1. Stiti de vreo situatie in care lucrurile s-au intamplat altfel decat prin renuntare de bunavoie, ceva gen interventii ale primariei care sa declanseze anumite actiuni?
    2. As fi interesat de o cale prin care pot actiona in judecata primaria si sa le cer socoteala pt aceste retrageri cu speranta de a le anula. Din cate am inteles acele retrageri s-ar baza pe anumite PUZ/PUD, insa consider ca si acele planuri trebuie sa aiba o anumita valabilitate, si in cazul in care primaria nu actioneaza pentru aplicarea lor sa imi permita imprejmuirea terenului la limita de proprietate. Cu alte cuvinte, ori despagubesti si iti faci drum, ori ma lasi in pace sa imi vad de treaba pe terenul meu. Aveti idee de unde ar trebui inceput acest demers?
    Multumesc.

    • Dana zice:

      Buna, ma aflu cam in aceiasi pstura ca si tine am fost nevoita sa ms retrag cu 3,5 m stradal prntru a obtine autorizatia de constructie si nu m- a despagubit nimeni mi -au zis ca aceasta este o retragere oentfu drumuri moderne astfel devenibd un drum de 11m problema este ca in momentul actual drumul nu are decat 5 m asi vrea sa actionez in judecata primaria si la fel ca si tine nu stiu de unde sa incep te-asi ruga daca intre timp ai aflat ceva ai putea sa ma ajuti si pe mine. Multumesc

      • Buna, Dana si bun venit!

        Intr-adevar, toti cei cu care am discutat considera aceasta conditionare a acordarii AC un abuz. In fapt, ei nu-ti cer terenul dar iti cer sa pozitionezi gardul cu X metri in interiorul propriului teren. Apoi, daca incep sa largeasca drumul, ilegal desigur, amenajeaza si toarna asfalt „din greseala” si pe o portiune din terenurile oamenilor (si cum ei au gardurile retrase, concluzia ar fi ca nu ii deranjeaza cu nimic).

        Personal nu cred ca se poate transfera dreptul de proprietate catre Primarie fara formalitati complete (cadastru, dezmembrare, acte notariale, et c.) Evident, pe undeva pe aici ar trebui sa apara si elementul despagubire, ca nici un drum laturalnic nu se face din donatiile benevole ale oamenilor. In acest punct lucrurile sunt deja complicate si de aceea se cauta o astfel de varianta cu iz de legalitate.

        Daca aveti timp de judecata, cred ca se poate contesta cu succes RLU. Altfel spus Primaria sa fie obligata sa argumenteze de ce doreste nu doar retragerea imprejmuirii cat mai ales exproprierea. Retragere fara expropriere se subintelege ca e o simulare a legalitatii. Argumetul? Dupa ce toarna asfalt pe propriul teren, poti „sapa” pentru a plata niste panselute fara ca cineva sa te poata trage la raspundere 🙂 (prin retragere nu ai renuntat la suprafata de teren, pentru care, apropos, platesti in continuare si impozit!)

        Eu am lasat un gard provizoriu pe hotar, la receptie s-a reiterat „se va urmari in timp respectarea retragerilor” si deocamdata nu se vede vreo intentie a Primariei de a moderniza drumul. Problema si mai spinoasa este daca, dupa retragere, nu te mai incadrezi in a primi AC.

        In ce stadiu sunteti cu actele si constructia?

        Succes!

  34. Valentin zice:

    Salut! Am luat certificatul de urbanism pentru p+m dar m-am razgandit si vreau sa construiesc doar parter ….se poate cu acest certificat sau trebuie scos altul?

    • Salutare!

      Scuze pentru intarziere, probabil ati rezolvat deja. In principiu se poate construi dar Serviciul Urbanism este cel care decide. Eu am solicitat CU fara sa specific ceva anume si ei mi-au raspun cu toate conditiile din RLU. Practic asa mi se pare natural!

      Succes!

Lasă un răspuns către Alberto Anulează răspunsul