Obtinerea Avizului de Amplasament de la ENEL Distributie (Electrica)


Revin cu aceasta postare dupa o lunga perioada de timp.

Acest articol are legatura cu acesta.

Foarte succint si direct, obtinerea avizului de amplasament (nu de bransament) de la electrica a fost cea mai anevoioasa proba de pana acum! Desi termenul de rezolvare este de 30 zile, el aproape s-a dublat.

Degeaba am incercat sa cer lamuriri sau o audienta: durata de rezolvare a unei dintre ele este tot de 30 zile 😀 Fenomenal!

Totusi echipa de PR a ENEL este onesta! Iata de ce:

Melodia de fundal atunci cand suni la ENEL pentru a te interesa de orice lucru este „Far, far” a cantaretei Yael Naim care, la refren spune „there is beautiful mess inside” (e o mizerie placuta inauntru) 😀

Revenind la Aviz, o alta surpriza a companiei a fost schimbarea peste noapte a centrului de lucru cu cetatenii: in fata vechiului centru de la Piata Veteranilor (Bd. Iuliu Maniu) era rumoare absoluta, in timp ce pe usa se putea citi: „Casieria s-a mutat – Vasile Milea nr.2P” (de fapt toate serviciile se mutasera) intr-o cladire noua dar intr-un haos total!

Punct de lucru ... desfiintat!

Ajung la adresa (un bloc nou pe str. Vasile Milea, chiar la baza podului Basarab – directia Militari) si, o angoasa de proportii te cuprinde: 4 birouri, bonuri de ordine si … dezordine! O incapere aglomerata, cu oameni normali dar frustrati asteptand in picioare.

Mutarea punctului de lucru ENEL din Piata Veteranilor in Bd. Vasile Milea 2P

Intr-o ora de asteptare nu s-a schimbat decat un bon! De ce? La birouri erau asezate persoane care depuneau/ridicau/verificau zeci de dosare! Nu stiu, ori erau angajatii ENEL (vorbeau foarte familiar cu personalul), ori legaturi din sistem …

Birourile ocupate de cei veniti cu zeci de dosare

Dupa inca vreo jumatate de ora mi-am luat inima-n dinti si, cand s-a eliberat, am intrebat-o pe doamna care apare in dreapta imaginii de mai sus:

– Fiti amabila, am de ridicat o singura hartie, un aviz, chiar trebuie sa astept ore intregi pana parcurgeti zeci de dosare?”

– De unde stiti ca e gata?

– Am intrebat la informatii si mi s-a spus ca pot merge sa o ridic!

– Dati-mi numarul de cerere!

Dupa o cautare sumara in calculator, a identificat intr-un teanc de pe birou avizul, pe care mi l-a dat imediat si fara vreun alt cuvant (sau semnatura de primire)

Apreciez experienta cu ENEL ca fiind cea mai putin placuta de pana acum (in ceea ce priveste obtinerea avizelor).

Iata cum arata avizul. Evident, e un fel de copy-paste care ar fi gata lejer in 2 saptamani. De fapt un vecin mi-a spus ca l-a obtinut „a doua zi” contra unei atentii de 300 lei. Pe mine, asa cum am precizat in articolul scris odata cu depunerea, avizul m-a costat 68,20 lei, TVA inclus. Sic!

AVIZ DE AMPLASAMENT - ENEL

AVIZ DE AMPLASAMENT ENEL (p.2)

Mai departe cautam arhitect si indeplinirea celorlalte cerinte din Certificatul de Urbanism. Vreo idee?

Pentru a obtine un bransament de la ENEL lupta se anunta mult mai dura si mai costisitoare!

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ... și etichetat , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la Obtinerea Avizului de Amplasament de la ENEL Distributie (Electrica)

  1. Felicitari pentru „batalia” din razboi castigata……succes mai departe !

  2. jules zice:

    Mi se pare cel putin ciudat. Avizul de amplasament l-am obtinut usor fara batai de cap. Nu cred ca a durat o saptamina. Pe Ilfov.
    Cel de bransament a fost absolut nimicitor de am intrat la ei si in fiecare birou i-am injurat pe absolut toti. Atit de disperat eram.

    Cred ca tu ai avut doar ghinion de data asta.

    • Salutare!

      Nu stiu ce sa zic. Am mai intalnit Aviz luat in 2 saptamani dar, dupa felul cum eram tratat cand sunam si intrebam „Nu cumva e gata?” (si o faceam la cateva zile) mi-am dat seama ca nu eram un caz special iar operatoarele erau foarte obisnuite cu astfel de „intarzieri”

      Cat te-a costat bransamentul si cum ai facut (aerian sau subteran)?

      • jules zice:

        Bransamentul a fost subteran si pe terenul unui vecin. Nu as recomanda asa decit daca altfel ar costa extrem de mult. Si mai trebuie sa te intelegi si cu vecinul.
        Practic m-a costat 72 mil plus inca vreo 23 mil cablul de la contor la mine. Adica vreo 90 de metri. Si inca vreo 5 milioane sapatul. Aerian pina peste drum de contor. Restul ingropat.
        Varianta propusa initial era cu stilpi si ma costa numa vreo 240 milioane. Daca mai era cineva o faceam 50-50, insa am fost singur.

  3. ARHICLASS zice:

    niciodata nu am inteles de ce crede lumea ca e greu sa obtii avize!!? pana la urma logica acestor avize consta in oferirea furnizorului niste date despre cum ar trebui acesta sa isi configureze reteaua care oricum ii aduce un profit destul de frumos!!
    eu niciodata nu am platit „spaga” pt avize si nici nu am sfatuit pe nimeni sa plateasca asa ceva.. practic toti clientii mei (sunt arhitect) si-au luat avizele la fel de simplu, in termen, fara probleme..

    • Salutare si bun venit!

      Cine a spus ca e greu? 🙂 E doar anevoios!

      In cazul de fata am oferit lux de amanunte. Deci, daca termenul de 30 zile (stabilit de companie, nu de solicitanti) este depasit cu 50%, aceasta arata ca obtinerea unor avize nu este intotdeuna floare la ureche. Mai ales cand te grabesti pentru a depune un dosar la primarie.

      Ceea ce intriga este faptul ca primesti un „copy-paste” care nu justifica 50 zile de facere!

      Desigur, alti beneficiari pot primi acest aviz in 2-3 saptamani, dar nu se intampla mereu asa.

      Asa cum am scris, „there is beautiful mess inside” 😀

  4. ARHICLASS zice:

    La electrica sunt intotdeauna intarzieri.. cred ca sunt dezorganizati.. In mod normal, insa timpul asta de „asteptare” e utilizat de proiectant pentru realizarea proiectului de autorizare si atunci nu e un timp mort .. dvs. ati abordat pe cont propriu procesul de autorizare si de aceea „organizarea” a generat un timp mort..
    insa nu va descurajati, fiecare om isi are ritul lui.. ce faceti dvs in privinta obtinerii avizelor e ok se va sfarsi cu toate aceste avize obtinute. Multa bafta!

    • arhitect E. zice:

      La electrica vor fi mereu intarzieri datorita faptului ca de circa 2 ani de zile nu mai folosesc curieri pentru trimiterea dosarelor de avize de la un sediu la altul, ci se folosesc de serviciile postei. Motiv pentru care durata de solutionare a unui simplu aviz de amplasament poate sa dureze intre o luna si doua luni (numai drumul facut de dosare prin posta romana dureaza vreo 3 saptamani)

  5. alexandru zice:

    in afara faptului ca este o sfidare a cetatenilor care trebuie sa stea la rand cel putin 2-3 ore indiferent de aglomeratie este bine de stiut ca actul de propietate din dosar trebuie sa fie legalizat sau sa fie prezentata spre copiere in original iar incazul in care nu depune propietarul documetatia cer procura legalizata.si lupta continua.

  6. mihai_v zice:

    Am depus si eu cerere aviz de amplasament la Enel Mangalia pe data de 8 mai 2012 si pana acum nu am primit niciun raspuns. Terenul pe care vreau sa construiesc este undeva in camp ,nu exista retea electrica aeriana sau ingropata in apropiere , eventual cel mult un traseu de cartite . Dar ce sa-i faci ,suntem in Romania…..mai asteptam ,poate anul acesta iese si avizul.

  7. valeriu zice:

    sa stiti ca la enel nu se intarzie niciodata toti ceilalti sunt prea grabiti 😉 daca depuneti cererea anul acesta si va trebuie anul viitor atunci totul este k,ce atata graba ca doar nu crapa pamantul;-)

    • Haz de necaz 😀

      Sunt curios daca Doamna Adriana care depusese pana in 22 iunie 2012 l-a primit sau nu. Stiu ca era foarte determinata, cu legea in mana, dupa 15 zile de la depunere sa actioneze „legal” 🙂

      Aveti vesti pentru noi?

      Numai bine!

      • Adriana zice:

        DA l-am primit -a fost emis in data de 15 iulie, adica la mai putin de 30 de zile lucratoare de cand l-am depus. 😉 Nu s-a respectat termenul de 15 zile, dar cum eu nu ma mai grabeam asa tare i-am lasat in pace. Astazi mi-am amintit de el si am sunat si mi-au spus ca ma asteapta de jumatate de luna la sediul unde am depus cererea pentru a-l ridica. Asa ca se poate. Spor!

        • Ma bucur pentru aceasta veste!
          Probabil departamentul de PR al Enel inceput sa citeasca acest jurnal. 😀

          In ce stadiu mai sunteti cu demersurile? Cand planificati inceperea santierului?

          Succes in continuare!

          • Adriana zice:

            Datorita unor probleme personale am amanat inceperea santierului pentru primavara anului viitor…mai am de luat avizul de la GDF si scoaterea din circuitul agricol, dar, cum am destul timp acum nu pot sa zic ca alerg sa le depun si sa le obtin. Probabil prin Februarie anul viitor voi depune dosarul pentru autorizatie de constructie -am inteles ca iese in termen de 30 de zile…cam atat…voi?

      • Adriana V. zice:

        Buna seara,

        Am citit cu mare interes pe blogul tau si doresc sa te felicit. Am gasit aici informatii f utile. Eu doresc sa ma apuc in aceasta toamna de constructia casei si sunt la stadiul de avize depuse la furnizori (enel, distrigaz si mediu), pe cel de gaze l-am obtinut deja.
        Te rog sa-mi spui cum ai rezolvat problema scoaterii din circuitul agricol.
        Va multumesc mult,
        Si numai bine!

        • Buna dimineata, Adriana si bun venit!
          Ma bucur daca informatiile au fost de folos!

          Problema scoaterii din CA nu am rezolvat-o pentru ca mi s-a spus ca se poate rezolva si pe parcurs (dupa emiterea autorizatiei de construire).
          Ramane de vazut daca este asa sau nu.

          Dar s-a scris in cateva comentarii ce pasi trebuie urmati: OCPI, ANIF, Ministerul Agriculturii, OCPI. Unul este aici

          Mult succes si o zi excelenta!

          (Abonati-va pentru a primi ce se publica pe e-mail si veti fi astfel la curent cu postarile)

          • Adriana V. zice:

            Buna dimineata,
            Si eu am auzit ceva, cum ca nu ar fi necesar sa-l scot din circuitul agricol. „In cazul in care nu va da autorizatia de constructie pentru ca nu l-ati scos din circuitul agricol, veniti la mine si va ajut, va costa ….” sps de o persoana care cunoaste destul de bine mersul din Primarie, atunci eu nu inteleg de ce depinde dc. se solicita obligatoriu, sau nu.
            In cadastru terenul apare extravilan, in certificatul de urbanism apare intravilan cu mentiunea scoaterea din circuitul agricol la conditii pentru autorizatia de constructie. Oare care prevaleaza, si nu exista o lege care sa ne ajute?
            Va multumesc si va doresc o zi frumoasa!

            Adriana V.

            • Buna seara!

              Este ciudat ca CU sa spuna diferit decat CF. Deoarece CU se intocmeste in baza informatiilor furnizare de Extrasul de Carte Funciara.
              Desigur, daca intre timp (dupa emiterea CU) eu fac diverse demersuri astfel incat situatia juridica a terenului se schimba, desigur ca vor exista diferente. Tocmai de aceea, la depunerea dcoumentelor in vederea eliberarii Autorizatiei de Construire se cere extrasul de Carte Funciara recent (luna curenta). Intamplator, cand l-am scos pentru depunerea documentelor, terenul meu nu mai figura „arabil” ci „curti constructii” Nu stiu sa explic modificarea!

  8. Paul Ion zice:

    Sunt arhitect si am scos multe avize pana acum de la electrica.. dar de data aceasta nu stiu cum sa procedez ! Stau deja de 2 luni de zile pentru obtinerea unui aviz de amplasament pentru construirea unei locuinte in orasul Pantelimon, judetul Ilfov si cred ca mai dureaza ceva. Am dat zeci de telefoane, am fost de 2 ori la Enel sa intreb si am primit acelasi raspuns sec: „Nu a iesit inca avziul”, sau „Voi lua legatura cu superiorii mei sa vad in ce stadiu se afla avizul”.. Am facut o reclamatie si nici un raspuns pana azi.. sper sa iasa macar in septembrie. Documentatia pentru obtinerera avizului a fost depusa pe data de 12 iunie ! E strigator la cer cata birocatie si rea voina exista in cadrul companiei ENEL !! Normal nu este sa dai „spaga”.. dar Romania este o tara corupta si cred ca nu avem incotro..

    • Salut! Sunt curios cum ai reusit sa rezolvi acest caz si cat timp a durat pana la urma.

      • Paul zice:

        Scuze ! Trebuia sa revin cu raspunsul : Avizul a iesit pana la urma in aproape 3 luni.. si dupa ce l-am scos scria ca in imediata vecinatate a terenului trece un cablu subteran. I-am chemat pe cei de la Electrica si am costatat stupefiat ca dupa ce statusem atata timp mai si gresisera avizul.. a trebuit sa redepun dosarul pentru ca stiam sigur ca in zona nu exista retele suberane electrice decat la mare distanta de terenul propriu-zis si am mai stat inca aproape 2 saptamani sa vina pe teren un reprezentant. Pana la urma s-a rezolvat avizul dupa aproape 4 luni !!! Incredibil …traim in Romania si aceasta ne ocupa tot timpul..(si atentie: avizul Enel se ceruse pentru constructia unui gard) !!!

        • arakelian zice:

          e obligatoriu avizul pt construirea unui gard? pt ca eu as fenta sistemul si construi fara avize.

          • Salut!

            Teoretic da. Insa cred ca cel mai sigur este sa mergi la biroul de urbansim din Primarie si sa-i intrebi frumos cum poti face sa-ti faci o simpla imprejmuire a terenului fara sa cheltui jumatate din suma si din timp pe acte si plimbari pe la diferze institutii dupa avize. E posibil sa poti rezolva printr-o simpla declaratie de notificare, instiintare cu privire la imprejumire provizorie.

            In rest poti face orice dar cu riscurile aferente. Anunta-ne daca ai ajuns la o solutie optima!

            Succes!

  9. cristi zice:

    Nu stiu daca e rea vointa, delasare, incompetenta sau asteapta o atentie! Au trecut deja 30 zile de cind am depus actele pt. obtinerea avizului de amplasament si nimic!Mentionez ca am depus in aceeasi zi si dosarele la gaz, mediu, autoritatea aeronautica,ISC si am intrat in posesia avizelor in mai putin de 30 zile!(bravo lor pt. cum se misca).Deci se poate iar la Enel , nu!. Cei care conduc compania ar trebui sa stie si sa ia masuri iar cind vine vorba de restrucurare sa-i dea afara pe cei care nu-si fac treaba!Oare chiar nu stiu ce se petrece in compania pe care o conduc?Rusine Enel , sunteti platiti sa faceti treaba si voi o ardeti de pomana!

  10. vlad zice:

    Am toate celelalte avize luate in termenul legal , mai putin cel de la Enel!Am scos si extras carte funciara, certificat fiscal , pt. obtinerea autorizatiei de constructie care in ritmul in care se misca Enel o sa expire in curand si va trebui sa le scot si sa platesc din nou! Cine plateste pt. aceasta?
    Ar trebui sa fie tras la raspundere Enelul pt. ca au depasit perioada legala de asteptare in functie de care am tinut seama cand am scos celelalte extrase! Sa va fie rusine Enel ca stati de pomana si nu ati invatat sa serviti clientul care va plateste!

    • Cred ca, daca ai ceva timp, foloseste numarul de telefon pentru a-i suna cu regularitate. Dupa cele 30 zile deschide o reclamatie care are, la randul ei, termen de rezolvare tot 30 zile 🙂
      Interesant e faptul ca unii cititori spun ca nu au asteptat peste cele 30 zile.
      In privinta intarzierii cred ca vei gasi intelegere la Primarie, e oarecum absurd sa faci de doua ori acelasi lucru.
      Ce este sigur, ti se va cere sa reinnoiesti Extrasul de Carte Funciara pentru Informare.

      Mult succes!

  11. Pingback: Am depus actele pentru avizul de la electrica, termen: minim 30 zile | Construirea Casei

  12. achim zice:

    Va salut pe toti cu respect.
    Am o problema si nu stiu ce sa mai inteleg. Am citit pe aici problemele voastre si ma gandesc ca cineva poate imi da un sfat. Am un teren langa Bucuresti si vreau sa fac o amarata de casa cand o sa….vand apartamentul in care locuiesc acum.Pentru inceput am scos certificatul de urbanism pentru autorizatie construire casa. Acum vreau sa trag curent. Se scoate aviz ptr curent casa si aviz ptr pompa apa. Autorizatia de construire vreau sa o scot atunci cand vand apartamentul. Pana atunci eu vreau sa folosesc doar pompa de apa sa fac o mica gradina. Este obligatoriu intr-un anumit timp sa depun toate avizele ptr autorizatia de construire? ptr ca eu nu stiu cand vand acel apartament. Cei de la primarie vor sa scot alt certificat de urbanism doar ptr pompa apa. Am zis ca o sa merg la primarie sa intreb si sa depun ptr alt certif de urbanism. Acum care certif de urbanism e valabil?
    MULTUMESC

    • Salutare si bun venit!

      M-am lovit de aceasta problema. Iata ce am facut: am depus cerere la ENEL pentru un bransament provizoriu pentru pompa de gradina. Dupa aproximativ patru luni de zile am primit prin posta o hartie in care eram informat ca, pentru a putea beneficia de bransament este nevoie fie de Autorizatie de Construire, fie de Documentul final – Receptia lucrarii de constructie.

      Stiam ca ENEL nu doreste (desi legal este prevazuta aceasta optiune) sa faca astfel de bransamente (pentru gradina) dar sa-mi raspunda de aceasta maniera, ca si cand eu as fi cerut bransament in vederea construirii) mi s-a parut penibil. Altii mi-au spus ca, mai de mult, pentru un astfel de bransament trebuia depusa chitanta de cumparare a pompei (alta stupizenie) dar acum nu se mai poate nici macar asa.

      Poate ne ajuta Dl. Marius Serban – electrician autorizat ANRE sa stim cum stau lucrurile.

      • achim zice:

        Multumesc ptr raspuns,
        am fost dimineata la Primarie si au zis sa astept avizele de la Enel (aviz pompa apa si aviz curent casa) si imi vor da autorizatia doar ptr pompa apa. Autorizatia de construire casa are valabilitate in continuare un an . Sa vedem . Multumesc.

  13. gigel zice:

    Si la mine avizul de amplasament pentru 1 decembrie depus pe giurgiului, dureaza de mai mult de 30 zile, am depus contestatie. E bataie de joc.

  14. Bogdan zice:

    Pentru obtinerea avizului de amplasament trebuie depuse planurile de incadrare si situatie vizate de catre emitatorul certificatului de urbanism in doua exemplare? Trebuie sa aiba cartusul proiectantului sau e ok daca e facut si stampilat de catre topograf?

    • Salut, Bogdan si bun venit!

      In cazul meu nu erau vizate si au fost acceptate. Dar am citit pe lista documentelor si era mentionat ca documentele trebuie sa fie „vizate spre neschimbare” Nu am avut nici cartus de la proiectant.
      Succes!

  15. gabriel zice:

    Pentru acest aviz vin cei de la electrica la viitoarea locatie pentru verificari ?Multumesc

Lasă un răspuns

