Am depus actele pentru aviz / acord de la gaze, termen: 30 zile


Azi am fost pentru a depune actele in vederea obtinerii avizului de la gaze (solicitat prin Certificatul de Urbanism). Cand spunem gaze, pentru Bucuresti si Ilfov e vorba de doua companii: GDF Suez si Distrigaz Sud Retele. Desi sunt companii distincte ele functioneaza in acelasi sediu din Bd. Marasesti 4-6 si, pe alocuri se intersecteaza in activitati.

Biroul pentru depunerea actelor, in spatele cladirii principale

Pentru a avea o idee despre ce am nevoie si unde trebuie ajuns am sunat cu o zi inainte la numarul de telefon de pe pagina web a DGF Suez021.9366 Telefonic mi s-au enumerat documentele pe care va trebui sa le depun:

  • Copie act de identitate (de fapt nu mi s-a cerut la predarea actelor)
  • Copie act teren (contract vanzare-cumparare)
  • Copie Certifcat de Urbanism
  • Plan de incadrare sc. 1:2000 (2 ex) cu stampila primariei „anexa la CU”
  • Plan de situatie sc. 1:500 (2 ex) cu stampila primariei „anexa la CU”
  • Cerere tip (care se completeaza pe loc)

Deci, cam aceleasi acte ca la electrica si mediu. Adresa pentru depunere: Bd. Marasesti 4-6, sector 4, Bucuresti Programul pentru depunere acte: Luni – Vineri: 8:30 – 16:30 – ATENTIE! Programul indicat telefonic de operator nu este corect! Bine ca nu m-am dus ieri pe la ora 15:00 cum intentionam! Costul? Citez: „In functie de locatie, intre 176 si 353 lei” Am intrebat pe ce criterii se face pretul si daca exista vreun calculator online pentru a ajunge acolo pregatit sufleteste si financiar. Raspunsul: NU. Durata? 30 zile. Asadar, m-am prezentat la adresa institutiei. Pe prima poarta, din stanga cladirii, se merge la Cladirea B (din spate) unde se va vedea un gang pentru acces auto. Biroul 10 (pentru depunerea actelor) se afla la iesirea din gang, prima usa din dreapta.

Pentru a ajunge la Biroul 10 se trece prin gang, apoi cca 10 metri la dreapta

Este un birou cu aer conditionat, in centru masa de lucru si scaune tapitate, apa imbuteliata la 19l Cumpana si … pahare! E prima institutie unde gasesc acest „lux”! 🙂 Pe partea dreapta este un ghiseu lung, gen bar cu 2 operatori iar in fata stanga, putin dupa colt, un mic birou unde se va lua cererea tipizat si unde se vor depune actele.

Biroul pentru depunere acte aviz gaze

Doamna imi confirma ca am fost informat gresit de catre operatorul telefonic, programul de lucru este cel afisat pe usa – evident, redus! 🙂

Programul pentru depunere acte aviz: L-V 8:30-12:00 si 12:30-14:30

Mi se accepta actele, si pentru ca nu aveam Memoriu Tehnic mi s-a cerut sa notez pe cerere: „Nu detin memoriu tehnic” In privinta taxei mi s-a spus ca e taxa minima, pentru teren sub 500 mp in valoare de 176,99 lei + TVA, adica 219,47. Daca nu as fi avut numar postal (desi eu am indicat ca numar postal, pe cel al lotului 🙂 )as fi platit taxa dubla. Nu incerc sa inteleg de ce existenta sau nu a numarului postal injumatateste sau dubleaza costul pentru ca nu are sens. Cred ca e doar o metoda de a face bani. Legal. Dar imoral. Pentru plata a trebuit sa merg in cladirea principala (din prima imagine) primul birou din partea dreapta, unde nu se accepta plata cu cardul (restul casieriilor din incinta utilieaza acest mijloc de plata). Am revenit cu chitanta anexata la nota de plata primita de la primul ghiseu. Dosarul a fost din nou luat, s-au semnat doua avize pe cererea mea – plata efectuata si verificat documente, s-a emis o factura si am fost directionat cu dosarul pentru a-l depune la Registratura. Registratura se afla intr-o constructie anexa de la intrarea in complex (dar la poarta cealalta, in partea dreapta). Am depus documentele iar avizul este asteptat peste o luna!

Această prezentare necesită JavaScript.

UPDATE: Finalizarea acestui demers, AICI.

UPDATE2 (martie 2013): Cititorul Cristina mi-a semnalat (multumesc!) modificarea procedurii de obtinere a avizului de la Distrigaz:

  • Programul este acum de la 8.30 la 19.00, cel putin asa scria pe usa si pe biroul doamnei care mi-a luat actele
  • Biroul 10, cel la care ai fost tu, nu mai exista, asa ca doritorii trebuie sa mearga prima data la biroul receptie clienti, care este pe aleea  din dreapta cladirii principale (mai in spate, pe partea stanga a aleii. exista placute indicatoare)
  • Odata intrat in cladirea respectiva, se ia cerere de la primul birou din dreapta, se completeaza, apoi doamna de la birou verifica toate actele si iti da un fel de nota de plata. pe mine m-a costat 150 de lei. Plata nu se poate face acolo la ei, nu mai exista casierie. Eu am facut-o la BRD, in contul pe care mi l-a dat doamna.
  • Ulterior, am revenit la aceeasi doamna care mi-a verificat din nou documentele, a mai completat ceva pe ele, le-a capsat si m-a trimis cu ele la biroul 11. Pentru a ajunge la biroul 11 iesi de la receptie clienti, faci dreapta spre un gang (cel prin care ai trecut tu), intri in gang si pe stanga gasesti biroul. Acolo exista doua aparte generatoare de etichete. Te duci la cel din dreapta, apesi butonul galben si primesti 2 etichete. Una o lipesti pe documentatia capsata de doamna, pe cealalta o tii la tine. pui documentatia capsata si cu eticheta lipita intr-o cutie si pleci. 
  • Termenul pt obtinerea avizului e de 30 de zile, insa ti se spune ca poti suna inainte sa verifici daca e gata sau nu (primesti nr. de telefon de la aceeasi doamna).
Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., Nota de plata! și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Am depus actele pentru aviz / acord de la gaze, termen: 30 zile

  1. Pingback: Obtinerea / ridicarea avizului de la GAZE / Distrigaz « construireacasei

  2. muntean georgiana zice:

    Vreau sa depun actele la dumneavostra prin internet si vreau sa stiu cum

  3. DUMITRU MARIANA zice:

    Buna ziua am si eu o intrbare la gaze imi trebue certificat de urbanism scos recent sau este bun cel pe care il am mai vechi atunci cand am contruit casa ?

  4. staicu ionela zice:

    buna ziua,

    am obtinu certificatul de urbanism pentru obtinerea autorizatiei de contructie bransament electric si se afla si avizul de la gaze naturale printre cele solicitate.
    cum procedez si ce documente imi trebuie pentru depunerea dosarului?
    multumesc frumos!!!!

    • Bun venit, Ionela!

      Toate actele si pasii necesari sunt expuse in articol. Intre timp, urmarind comentariile celorlalti cititori, observam ca exista mici schimbari pe care, insa, nu le pot confirma inca.

      Mult succes!

Lasă un răspuns

