Scoaterea terenurilor din circuitul agricol


Am primit de la unul dintre cititori un document important referitor la Scoaterea din Circuitul Agricol a Terenurilor. Este vorba despre o decizie a Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliar (ANCPI) – multumesc, Bogdan!

Aceasta decizie ofera practic in mod automat scoaterea din circuitul agricol a terenurilor pentru care se emite Autorizatie de Construire, lucru cerut de Certificatul de Urbanism in cazul meu.

Ramane insa posibilitatea scoaterii partiale a terenului din circuitul agricol (adica, doar o parte sa devin „construibil” – impozitat mult mai scump, iar restul terenului sa ramana „agricol” – impozitul avand valoare simbolica).

Acest demers scuteste pe cei care doresc sa construiasca de: drumuri inutile, bani multi (cateva sute de lei), cateva luni de asteptare!

O veste excelenta! Mai jos avem documentul.

Decizie scoatere terenuri din Circuitul Agricol

Pentru depunerea actelor odata cu solicitarea Autorizatiei de Construire, Primaria cere un extras de carte funciara actualizat (la zi) asa ca a trebuit sa mai cer inca o data de la OCPI acest document. In mod surprinzator, la categoria de folosinta a terenului, era schimbata incadrarea din „agricol” in „construibil”!

Evident, nu voi construi pe tot, m-ar interesa sa pastrez agricol terenul neconstruit. Urmeaza sa vad cum pot face acest lucru in mod practic. Daca ne poate ajuta cineva cu aceasta informatie, il rog sa o faca si ii multumesc de pe acum!

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., Documentare, La OCPI Ilfov și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Scoaterea terenurilor din circuitul agricol

  1. Mem zice:

    Se poate construi (casa) doar pe un teren scos din circuitul agricol?
    Adica pot sa cumpar un hectar de teren agricol la marginea satului si sa-mi construiesc acolo vila/ferma, fara sa-l scot din circuitul agricol?

    • Salut! In mod normal nu. Decizia se refera la terenuri aflate in intravilan dar care au tot destinatia „arabil” si pentru care se poate emite Autorizatie de Construire.
      Revenind la esenta intrebarii, cunosc un caz al unei persoane care si-a cumparat cateva hectare in camp, de-a lungul unui drum si a infiintat acolo o ferma. De fapt este vorba de locuinta personala, cateva pasari de curte si … firma (pe care functioneaza ferma 🙂 ) Deci, se poate! Nu stiu sa detaliez exact cum se procedeaza insa nu are legatura directa cu decizia la care facem referire aici.

  2. Adrian zice:

    Concluzie/Intrebare: cand fac documentatia pentru cadastru/intabulare a casei pe care am construit-o specific suprafata X (amprenta casei) care va fi scoasa din circuitul agricol, iar ceea ce ramane poate fi incadrat in intravilan arabil ?

    • Salut, Adrian!

      Dupa cum citesc eu din document (desi nu e foarte explicit), proprietarul solicita la OCPI scoaterea partiala (nu totala) din circuitul agricol. Daca terenul a fost scos (cum e cazul meu), probabil tot catre ei ne adresam cerand „reintroducere” in categoria agricol a unei zone. Este posibil ca acest lucru sa se realizeze la intabulare desi nu cred ca trebuie asteptat neaparat acel moment.

      Ca si suprafata, stiu ca trebuie sa fie amprenta casei + trotuare si spatii de acces.

      Este inca de studiat.

      • ditamarius zice:

        Buna!
        Te rog poti sa imi spui si mie ce ai rezolvat cu scoaterea din circuitul agricol?

        • Salut!

          In cazul meu, cand am cerut extrasul de carte funciara pentru a-l depune immpreuna cu documentatia in vederea obtinerii autorizatiei de construire, terenul figura DEJA ca „intravilan – curti constructii”.

          Altfel spus, fara sa fac vreun demers, terenului i se schimbase categoria de folosinta. Nu stiu daca a fost parte a unei decizii generale sau exista o alta explicatie. Daca as fi facut demersurile (la OCPI si Ministerul Agriculturii), as fi optat pentru scoaterea partiala din circuitul agricol (doar amprenta constructiei).

          Am inteles ca, intre timp, sunt si unele modificari ale legislatiei in aceasta privinta.

          Succes!

  3. jules zice:

    Pentru suprafete de mii de metri patrati sau hectare nu merita scoaterea din circuitul agricol total. pentru suprafete de 500-1000 mp impozitul nu e chiar atit de mare. Asa ca decit sa asteptati o luna dupa un rahat de hirtie, mai bine scoateti tot.
    Si ca idee, locuintele nu se pot construi decit in intravilan. In extravilan poate doar firmele sa poata face ceva.
    Daca destinatia initiala a terenului e intravilan, agricol, tu ceea ce vrei sa modifici e intravilan construibil pentru suprafata casei si aleilor. Atit. Restul ramine la fel.Adica agricol. Dar eu zic ca va bateti capul degeaba.

  4. DANIELA zice:

    BUNA ZIUA
    AM SI EU I INTREBARE,DISPUN DE 5000 MP TEREN EXTRAVILAN SI AS DORI SA SCOT NUMAI O PARTE DIN CIRCUITUL AGRICOL PT A CONSTRUI O CASA,SE POATE?TERENUL ESTE IN SUDUL BUCURESTIULUI IN COMUNA BERCENI,CE AR TREBUI SA FAC?

  5. jules zice:

    Daca e in comuna Berceni ar trebui sa te duci la sediul agentiei agicole sau cum dracu se numeste. E in Berceni, linga scoala. Sigur iti trebuie planul de amplasament al casei si aleilor si dependintelor.
    Si nu mai scrie cu litere mari.

  6. Vlad zice:

    Buna tuturor
    As dori sa cumpar un teren agricol de chiteva hectare si sa construesc o ferma de pasari si o casuta de locuit. Care-i posibilitatea? parerea D-voastra
    Va multumesc mult

  7. Alexandra zice:

    In luna iunie, am cumparat un teren „intravilan pasune”, iar la cateva zile am aflat de OUG 34/2013, conform careia nu se mai poate scoate un teren din circuitul agricol in scopul construirii unei case. Mentionez faptul ca am fost la Primarie, unde mi-au raspuns ca este o lege noua si nu au studiat-o inca… Terenul l-am cumparat la pret de intravilan. Conform proiectelor aflate in derulare la Primarie, urmeaza sa extinda retelele de gaze si canalizare…pentru ce, daca terenul nu e construibil?! Exista vreo portita de scapare pentru situatia mea? Multumesc!

  8. nictatiana zice:

    Sunt in aceeasi situatie. am cumparat terenul care la Registrul agricol figureaza ca teren curti constructii dar am avut surpriza la iesirea CF-ului sa scrie altele: fanat si livada. Am aflat apoi ca nu mai am voie sa construiesc casa conform OUG 34/2013.
    Terenul este intravilan, in centrul localitatii, intre case.
    Eu inca cred ca este o greseala.
    Legea se refera la astfel de terenuri sau la extravilane????????
    Astept si eu sugestii ceva ca sunt la pamant. Nu avem unde locui, stam in gazda inca 7 luni si speram sa ne mutam acolo. Nu stiu ce solutii ar exista.

  9. RIPEANU zice:

    Buna ziua,
    Am nevoie si eu de un sfat: am cumparat un teren care am crezut ca este pentru construcii in intravilant si m-am trezit dupa ce l-am cumparat ca ste incadrat ca livada-intravilant,pe el nu este niciun pom..Mentionez ca cel care m-i la vandut nu mi-a spus nimic si a tinut mortis sa mergem cu actele la un birou notarial care avea cunostiinta,ce este de facut?

  10. merla zice:

    Sal sint constantin
    Am cumparat acum citeva luni un tren de 400 m terenu e intravilan arabil utilitatile sint la 300m. Credeti ca am posibilitatea sa construiesc pe el .propietaru dela care lam luat terenu are o parcela pe care a dezmebrat si zice ca a iesit planul urbanistic puzu cred ca mai am de asteptat
    As vrea sa stiu daca pot sa construiesc o casa pe el sau mai am de asteptat
    Multumesc

  11. GEORGE zice:

    E NASPA CU TOATE ESTE EU NU INTELEG MAI NIMIK …..PANA FACI ACTELE DUREAZA !!! AM LUAT SI EU TIEAPA CU TEREN EXTRAVILAN SI SI RETELE LA 350 DE M ASA CA SUNT LA PAMANT CU CHESTIA ASTA TREBUIE MULTA ATENTIE CU TERENURILE UNDE LE LUATI CA IN CAMP NU TI FACI CASA AUTORIZATA !

    • Salut, George!

      Intr-adevar, problema ta este de alta natura. Noi aici am discutat despre situatia unui teren INTRAVILAN si scoaterea lui din circuitul agricol.
      Daca este vorba de teren situat in EXTRAVILAN, lucrurile sunt mult diferite si foarte complicate. Din cate stiu, posibilitatea construirii in astfel de conditii este data de infiintarea unei ferme. Ferma poate fi o cladire agricola (depinde de ferma) si, alaturi, evident, casa fermierului :). Ferma poate fi pomicola (ceea ce isi doreste oricine pe langa casa), eventual si o crescatorie de albine. Ramane problema utilitatilor, ami exact energia electrica pentru ca apa se rezolva cu un foraj. Dar am vazut din ce in ce mai multe locuinte in camp dotate cu panouri solare sau/si turbine eoliene.

      Mult succes!

Lasă un răspuns

