Am ridicat Certificatul de Urbansim – explicitare


Asa cum am scris in postarea precedenta, m-am prezentat la priamrie si, destul de repede aveam in mana documentul (CU).

La ghiseul deasupra caruia scria „Urbanism” deja se adunasera 5-6 persoane care asteptau sa apara cineva dinauntru. O domnisoara s-a aratat si a inceput sa preia intrebari, cereri si doleante. In cazul meu, am rugat-o (frumos, desigur) sa-mi ofere mai multe detalii:

– Fiti draguta, ce ar trbeui sa fac mai departe?

– Pai, ce scrie acolo! Ce vi se cere in Certificatul de Urbanism!

– Ma gandeam dar, sunt multe solicitari si nu stiu cum se rezolva. De ex. aceasta presupusa suprapunere cum se rezolva?

– Nu stiu, mergeti la OCPI-IF si rezolvati acolo!

– Da? Si ce ar trebui sa le cer?

– Noi nu ne ocupam de mentiunile din Cartea Funciara!

– Dar avizele solicitate aici de unde le iau?

– Scrie acolo: electricitate, salubritate, petrotrans, …

– Am vazut, dar care sunt companiile respective, adrese, numere de telefon, ce documente se solicita, aveti idee?

– Cautati pe net! Salubritatea este aici, in cladirea primariei, in spate. Scoaterea din circuitul agricol se face in Giurgiu. Dar, cautati pe net!

– Ma gandeam ca administratia locala de aici stie exact institutiile de la care se obtin avizele, in timp ce net-ul ofera tot felul de variante si cazuri particulare! Cine cere aviz pentru o constructie in Bucuresti sau Ploiesti ar putea merge in cu totul alt loc decat cei care au nevoie pentru Ilfov, nu?

– Vorbiti cu cine va face proiectul! Gasiti pe net!

Am realizat ca ma aflu intr-o fundatura si nu am ce obtine mai mult. Simteam deja in spate framantarea nerabdatoarea a cozii, iar refrenul „gasiti pe net” era cel mai clar indiciu despre inexistenta ajutorului sperat.

Inainte de a pleca definitiv, o persoana imi spune totusi ca limitele acelea de 6 metri s-ar putea rezolva prin declaratii notariale ale vecinilor … Altfel, restul detaliilor sunt inutile pentru ca nu mai ai unde construi!

La iesirea din Primarie, „am dat coltu’ ” si am ajuns la „salubritate” (SC SALSERV ECOSISTEM SRL). Pe usa te intampina un afis „angajam maturatori”. Nu am apucat sa intru ca o doamna (singura de acolo) se pregatea de pauza de pranz. Dupa ce ii comunic scopului vizitei mele, imi spune ca am nevoie de copie dupa actul de proprietate si buletin si va costa 150 lei + TVA , adica 186 lei.

Cum nu dispuneam de bani lichizi iar plata cu cardul era oricum imposibila, am declinat politicos.

Inca ma intreb daca platesc un aviz sau, de fapt, este vorba de un contract (asa cum se subintelege si din certifcatul de urbanism), caz in care, acesta ar fi cel mai simplu de obtinut aviz si, poate, ultimul ca importanta, pentru ca nu are nici un sens sa platesc acest serviciu daca nu incep sa construiesc! Oricum, suma mi s-a parut destul de mare fata de ce am platit pana acum! Si nu stiu daca se plateste o singura data sau e taxa anuala. Mai intreb la o vizita ulterioara.

Un telefon dat unui prieten m-a linistit spunandu-mi ca in Voluntari, acest aviz-contract costa ~ 800 lei!

Urmeaza sa detaliem ce implica obitnerea fiecarui aviz, aceasta in urma „cautarii pe net” 😀 sau, mai degraba, vizitand insitutiile in cauza (ce vor fi identificate tot „de pe net„)

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., La Primarie și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Am ridicat Certificatul de Urbansim – explicitare

  1. Pingback: Interactiunea cu Primaria pe tema Certifcatului de Urbanism – Partea I « construireacasei

  2. Pingback: A patra vizita la OCPI-IF: rezolvarea suprapunerii imobilelor! « construireacasei

  3. Aflu cu surprindere ca acest aviz, in Domnesti (Ilfov) costa dupa cum urmeaza:
    – REBU – 1200 lei
    – URBAN – 550 lei

    Nu stiu daca e vorba doar de un aviz sau e un contract si pentru evacuarea molozoului din santier pe durata constructiei!

Lasă un răspuns

