Am depus actele pentru avizul/acordul de la mediu, termen: 10 zile


Aflasem ca Agentia pentru Protectia Mediului Ilfov (dar si pentru Bucuresti, ambele fiind diviziuni ale Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului) isi are sediul pe Alee Lacul Morii nr.1 si mi-am facut un drum pentru a ma interesa de actele necesare solicitarii avizului lor.

Divulg de la bun inceput faptul ca am avut parte de o surpriza similara cu cea de la demersul pentru avizul de la ENEL 🙂

Se ajunge foarte usor, mai ales din Statia Tramvaiului 41. Practic in spatele benzinariei LukOil troneaza catedrala Sf. Francisc De Assisi iar, langa ea, chiar pe malul lacului Ciurel se afla cladirea APM-Bucuresti si APM-Ilfov.

La intrare, agentul de paza te intreaba de scop si, cand spui parola „aviz” sau „acord” (de mediu) iti comunica rapid „pentru Bucuresti la dreapta, pentru Ilfov la stanga pe scara cu covor rosu!”. Evident, noi vom pasi pe covorul rosu spre un HOL surpriza 🙂

Indicatiile duc spre covorul rosu 🙂

De notat faptul ca programul de pe web site-ul institutiei nu este actualizat. Evident ca, a fost redus, niciodata nu se extinde 😀

De asemenea, foarte sugestiva nota general valabila in institutiile romanesti (dar numai aici scrisa negru pe alb): Consultanta se tine pe HOL si, este cu „multumiri” 😀

Program cu publicul 9 – 13

Holul surpiza este de fapt unul destul de obisnuit pentru o institutie publica. Un spatiu foarte stramt pe post de arhiva si „hol cu birou de consultanta” 🙂

Tomuri de dosare zac pe jos, strajuite de cosurile de gunoi

O semnificatie deosebita a expresiei „Birou consultanta”

O doamna iese din cand in cand si comunica actele necesare (ce se gasesc postate si pe usa), verifica dosarul, pune o viza dupa care te directioneaza catre usa a doua, „Secretariat”, pentru a fi depus.

Actele necesare:

Actele necesare pentru aviz / acord mediu

Asa cum am deconspirat inca de la inceput, mi-au fost acceptate planurile detinute impreuna cu doua cereri specifice acestei agentii:

Cerere eliberare acord de mediu

Al doilea document a fost o surpriza totala deoarece in el sunt cerute toate aspectele majore ale viitoarei constructii: zidarie/lemn/panouri/cadre, materialele folosite, alimentarea cu apa, elimiarea rezidurilor, tipul acoperisului, suprafete construibile, alei, spatii verzi, sistemul de incalzire folosit, …. Am fost nevoit sa trec valori standard deoarece inca nu am studiat si stabilit fiecare din aceste aspecte. Deci, pentru obtinerea acordului de mediu este necesar sa fie cunoscute toate detaliile constructiei!

UPDATE: Nu a fost nici o problema! Gasiti finalitatea acestui demers AICI.

UPDATE2: Am atasat modelul editabil (MS Word) pentru Cerere eliberare acord mediu (pct. 1 de pe lista de documente), si Notificarea intocmita conform Anexa 1 din Acordul cadru Cerere Acord Mediu – ANEXA 1 (pct.2 de pe lista de documente)

UPDATE3: Asa cum se poate vedea, temerea mea a fost nejustificata, in cazul de fata „avizul” nu face nici o referire la vreun element al constructiei!

Apoi, mai este partea financiara, taxa pentru eliberarea acordului/avizului de mediu in valoare de 100 lei. Se plateste la Posta, asa ca a trebuit sa merg la Posta din Crangasi (inca 2 statii de tramvai) sa o platesc prin mandat  in contul de la Trezorerie al APM ILFOV [IBAN RO88TREZ4215032XXX000366, CF: 9828989, „reprezinta: acord de mediu”]. Comisionul postei 3,6 lei. Ma intorc repede pentru a nu depasi ora 13:00 cu chitanta anexata, doamna imi verifica dosarul si ma trimite la Secretariat pentru a-l depune.

Acolo primesc un bonulet cu numarul doasrului si mi se spune sa sun peste 3 zile pentru a afla la cine s-a repartizat. Am intrebat, evident, pentru ce trebuie sa stiu la cine s-a repartizat si mi s-a spus ca voi suna la telefon si voi intreba direct persoana in ce stadiu se afla, aceasta dupa 10 zile de la depunere.

Sper sa nu fie vreo problema 🙂

Apoi, am facut un drum de „lamurire” si la OCPI-IF, dar sper sa pot (des)scrie si despre surpriza de acolo cat de repede 😀

UPDATE4:  Informatiile de pe acest blog mi-au fost foarte de folos. Atentie pentru cei care depun, planurile (1:500, 1:2000) trebuie sa fie cu viza primariei (stampila dreptunghiulara, cea pe care scrie numarul CU). Taxa de 100 RON se poate plati prin OP, detaliile sunt:

APM Bucuresti
Cod Fiscal 4221357
Cont RO09TREZ7065032 XXX000220
Trezorerie sector 6 Bucuresti

(Multumim pentru acest update, Nicolae R!)

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., Decizie, Nota de plata! și etichetat , , , , , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

33 de răspunsuri la Am depus actele pentru avizul/acordul de la mediu, termen: 10 zile

  1. bursu' zice:

    actele pot fi depuse si de catre o alta persoana?
    caci trebuie sa fac si eu aceleasi drumuri ca si tine…pentru un amarat de gard…

    • Da, poate depune oricine.
      Din nefericire cred ca e nevoie de 2 drumuri (daca nu se face o plata online sau altfel).
      Adica se merge cu actele, se pune o viza, se trimete la plata (CEC Crangasi, 2 statii de tramvai 41) apoi se depune.
      Orele sunt mentionate.

      Secret: cand am depus eu, era o doamna careia i s-au verificat documentele si, deoarece „consultantul” vorbea la telefon, nu a observat lipsa chitantei de plata a taxei si i-a acceptat dosarul, facandu-i semne sa plece ca e in regula 😀 Discutasem inainte cu dansa si-mi spusese ca spera sa nu o trimita pe nu stiu unde sa plateasca 😀

  2. Pingback: Am ridicat acordul/avizul de la Mediu: APM Ilfov – Clasificarea notificarii « construireacasei

  3. Costin zice:

    Buna ziua,
    Aveti cumva „cererile specifice pentru aceasta agentie” in baza carora se elibereaza acordul de mediu in format doc / pdf etc.

    Multumesc

  4. Florin zice:

    Buna ziua,
    As vrea sa stiu si eu daca pe planul de situatie (cel 1/200) este necesara si amplasarea constructiei(casei) sau e valabil planul pe care l-am primit de la primarie in care e specificat lotul?
    Si as mai vrea sa stiu daca documentatia trebuie predata in 1 sau 2 exemplare.

    Multumesc

    • Salut, Florin!

      Eu am desenat si un dreptunghi pe acel plan si iti recomand la fel.
      Un singur exemplar a fost suficient (ramane la ei iar ei iti elibereaza un aviz). Aceasta este valabil peste tot in privinta avizelor (1 exemplar) numai ca e intelept sa ai si tu cate o copie din orice hartie depusa.

      Asa cum am mentionat, pentru locuinte normale in zone locuite, acest aviz este o pura formalitate.

      Mult succes!

  5. Ninel zice:

    Conţinutul-cadru al notificării de cine este completat, de arhitectul care face proiectul? Multumesc anticipat.

    • Salut, Ninel si bun venit!

      In cazul meu eu am completat documentatia de depus pentru fiecare aviz. Cea de la mediu a fost facuta chiar acolo, pe loc. Am avut nevoie insa de un plan de amplasament pe care il aveam deja facut (o schita la scara, cu terenul marcat si cu amprenat constructiei – se afla pe blog).

      Succes!

  6. Andrei zice:

    Esti tare! Mersi

  7. Alex Cuibari zice:

    Salut
    Nu se poate sa mergi la CEC inainte si sa platesti 100 RON si cu chitanta sa mergi apoi sa depui?
    Trebuie sa scrie un numar pe chitanta?
    Alex

  8. Salut

    Nu am inteles prea bine faza cu notificarea. Este o compunere libera in care mentionezi troate detaliile cerute in anexa aia?

  9. emylut zice:

    Dupa ce am citit si recunosc ca mi-a fost de mare ajutor topicul acesta ffind cel mai bun ghid de obtinere a avizelor in vederea construirii, vin si eu cu o completare in ceea ce priveste avizul de mediu si cu cateva mici comentarii pentru ca spre surprinderea mea aici a trebuit sa fac cele mai multe drumuri din cauza birocratiei.
    Prima oservatie ar fi ca intr-adevar contul de plata cat si suma de 100 ron pentru aviz postat mai sus este valabil si in ianuarie 2014 si aici nu am inteles ce e asa de greu sa il posteze si Agentia de mediu pe site pentru a scuti oamenii de un drum in plus.
    Surpriza a fost ca mi s-au cerut si coordonatele terenului in Sistemul Stereo 1970 ceea ce nu era specificat pe site si iar ma intreb: ce e asa de greu sa actualizezi o lista cu acte necesare? (analizand mai bine imi dau seama ca tendinta in institutiile de stat este sa favorizeze intermedierea acestor tipuri de actiuni din motive lesne de inteles, ceea ce pt noi inseamna costuri in plus). Cat despre coordonatele Stereo s-a scris pe aici cum se obtin pentru ca oricum sunt absolut necesare la intarusare, asa ca nu o sa insist.

  10. vali zice:

    Trebuie sa bat si eu un drum pentru aviz mediu la o lucrare de extindere retea electrica si m-am inspirat din experienta ta. Mi-au fost foarte utile informatiile postate sper sa fie ok si pentru ceea ce am eu nevoie. Multumesc !

  11. Lorena Savin zice:

    Multumim!

  12. Alex zice:

    Salut, doresc sa stiu si eu cum se intocmeste aceea Notificare , mai corect nu inteleg termenul Notificare sau cum ar trebui sa arate aceasta nu cumva ai vreun exemplu, exista vreun formular tip sau cum.. nu prea cunosc aceste proceduri si nici nu prea doresc sa platesc pe altcineva.
    Multumesc.

    • Alex zice:

      Intre timp am rezolvat aceea Notificare este un formular tipizat pe care il gasiti acolo la mediu si il completati cu date din Memoriu tehnic !

  13. Ion zice:

    Salut,
    poti sa ma ajuti te rog, daca este posibil, cu un exemplu de completare a notificarii, dumentul de la puctul 2 din lista?
    Am incercat, telefonic, sa obtin informatii de la APM Ilfov dar fara succes.
    Am ramas in urma cu actele fata de planul propus si acum incerc sa depun actele petru cat mai multe avize.

    Multumesc.

    • Salut!

      Anexa respectiva se completeaza pe loc (5 minute) si ma tem ca nu are nici o importanta ceea ce scrii in ea. Ca te incalzesti electric sau cu gaze, ca ai sau nu subsol, si cate niveluri sunt in total, ca faci din beton sau lemn, acoperisul de tabla sau tigla … nesemnificativ.

      Nu vad cum ar influenta aceste repere acordarea avizului. Imi pare a fi o formalitate.

      Daca, totusi, identific sa fi salvat documentul, il voi posta.

      Succes!

  14. Shanti zice:

    Salut! Importanta acelei notificari este ca, in functie de ce scrie in ea, ei decid daca se clasaza documentatia (ala nu este, de fapt, un acord de mediu) sau te trec la urmatoarea etapa (alti bani, alta distractie). Cu notificare incep si proiectele de montare gard, dar si cele pt construire combinat chimic. Asigurarea utilitatilor este importanta pt ca, in cazul in care nu se folosesc retele centralizate, sunt necesare alte avize specifice (ex. aviz gospodarire a apelor daca se se face foraj alimentare cu apa). 😉

  15. anonim zice:

    Buna seara!
    Am trait si eu aceasta experienta de curand, este incredibil cum din 2011 de cand este articolul, nu s-a schimbat nimic in procedura celor de la mediu :))))

    • Bun venit!

      Imi pare rau sa citesc aceasta …
      Astept totusi momentul ca cineva sa scrie, articol invechit, totul s-a simplificat, informatizat, sau chiar, nu se mai cere un aviz inutil pentru lucrari la care este clar raspunsul.

      Mult succes mai departe!

  16. Darie iulica zice:

    Daca am Un aviz de medium pentru o casa constructs de ce Mai trebuie Un at aviz de medium pentru construirea unei annexe pe acelasi teen langa casa?!!?

    • Oficial? Pentru ca orice constructie necesita o autorizatie si, in concluzie trebuie sa reluati toti pasii, incepand cu Certificatul de Urbanism in vederea construirii impreuna cu toate avizele inscrise acolo.

      Neoficial? In peste 90% din cazurile constructiilor rezidentiale, imobile de locuit unifamiliale, practica avizelor (de la tot felul de autoritati) este complet inutila, mari consumatoare de timp si energie precum si o sursa de venit injusta pentru acestea (si o pierdere pentru cetatean sau investitor).

      Parerea mea.

  17. Robert Ionescu zice:

    Aceasta APM Ilfov este dintre cele mai idioate institutii publice. Mi.a fost intors dosarul, la data de 03.09.2019 pentru imprejmuirea unui teren pentru ca:
    1. S-au schimbat formularele de depunere, in sensul ca in coltul din dreapta a notificarii mai scrie acum ca este anexa la Legea nr.292/2018 si a mai fost introdus un text in cererea de eliberare a acordului referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal;
    2. Intrucat nu am reusit sa gasesc aceste documente pe site-ul APM, am completat vechile formulare. Doamna de la „biroul de consultanta” nu le-a acceptat, spunand ca trebuie completate noile formulare, ca trebuia sa le descarc de pe site-ul lor :))
    3. A doua problema a fost cu planurile de amplasament si incadrare in zona, care acum cica trebuie sa poarte o stampila triunghiulara de la primarie. Ale mele aveau doar 2 stampile rotunde si una dreptunghiulara. O sa trebuiasaca sa mai fac acum un drum la primarie pt aceasta stampila triunghiulara, despre care doamna de la birou mi-a zis ca primaria stie despre ce stampila e vorba;
    4. Mi se pare o tampenie sa pui pe cineva pe drumuri, sa mai trebuiasca sa mai achite si taxa de 100 de lei ca apoi sa dispui clasarea dosarului pentru ca nu se incadreaza in anexele de la legislatia in domeniu.
    5. Am incercat sa atasez noile formulare dar nu am buton de attach.

    • Bun venit!

      Îmi pare rău atât pentru informațiile neactualizate cf GDPR … cât mai ales de modul deloc prietenos cu care ați fost tratat.
      Puteți reîncerca acum să atașați formularele corecte?

      Mulțumesc și mult succes mai departe!

      • ROBERT IONESCU-CRALEA zice:

        Trebuie sa am cont pe wordpress pt a adauga documente? Momentan pot doar adauga comentarii, nu am buton de atasare documente.

  18. Nicolae R zice:

    Informatiile de pe acest blog mi-au fost foarte de folos. Atentie pentru cei care depun, planurile (1:500, 1:2000) trebuie sa fie cu viza primariei (stampila dreptunghiulara, cea pe care scrie numarul CU). Taxa de 100 RON se poate plati prin OP, detaliile sunt:

    APM Bucuresti
    Cod Fiscal 4221357
    Cont RO09TREZ7065032 XXX000220
    Trezorerie sector 6 Bucuresti

Lasă un comentariu