Interactiunea cu Primaria pe tema Certifcatului de Urbanism – Partea a III-a


Asa cum mi s-a recomandat, am ajuns pentru o audienta cu Dl. Arhitect in vederea lamuririi detaliilor prevazute de Certificatul de Urbanism: pot sau nu sa construiesc?

Am fost la Primarie la timpul indicat (intre 13:30 – 16:30), m-am asezat la coada de la ghiseul de urbansim si, cand mi-a sosit randul, am transmis domnisoarei ca am sosit pentru o audienta la Dl. Arhitect.

– Va asteapta? Stie ca veniti?

– Nu stiu, o doamna de la Dvs. mi-a spus vineri sa vin azi intre 13:30 si 16:30

– A, da, asteptati aici.

Din tonul vocii mi-am dat seama ca nu venisem pe o filiera pregatita, si audienta urma sa fie cel putin formala.

Se poate construi sau nu?

Se poate construi sau nu?


Doamna a plecat si, dupa o oarecare asteptare a aparut un domn carunt cu voce impasibila si privire de superioritate care, in linii mari m-a demolat spunandu-mi ca nici macar acel certificat nu trebuia sa-l primesc in acea forma: „ASA SPUNE LEGEA”. Degeaba am incercat sa-l rog sa-mi spuna cum pot sa construiesc, de faptul ca mi s-a spus ca ar putea fi vorba de o limita doar de vreo 3 metri, de faptul ca vecinii au blocuri construite la 80 cm de hotar, … imi servea niste raspunsuri invariabile: citit certificatul de urbanism, vorbiti cu arhitectul, cautati pe net. Si intr-un final, „mai asteapta si alte persoane la rand” daca mai aveti nelamuriri mai reveniti! Discutia e prea lunga si cruda pentru a o asterne aici.

Eram socat de aceasta asa-zisa audienta acordata de Dl. Arhitect! Total opus fata de sperantele pe care le nutream din ultima convorbire telefonica.

Dupa o scurt pauza de revenire, apare si domnisoara de la inceput si o intreb:

– Aveti idee, poate Dl. Arhitect nu e bine dispus azi, nu doresc sa il supar dar ce trebuie sa fac sa imi ofere niste informatii care sa ma ajute, sa stiu ce am de facut?

– Va dati seama ca dansul stie mai bine ca mine ce spune legea.

– Totusi, as dori sa stiu cum pot sa rezolv lucrurile!

– Mai asteptati putin…

S-a retras in biroul din spate … iar eu in mine insumi, meditand: oare se poate schimba in cateva minute situatia sau persoana?

Nu dupa mult timp, in spatele ghiseului apare un alt domn care preia din solicitarile cetatenilor. Deja imi stabilisem cartierul general langa ghiseu, asa ca il intreb si de constrangerile din Certificatul de Urbanism in cazul meu. Imi spune ca va iesi afara si, intr-adevar, dupa cateva minute ne vedem la masa din fata ghiseului:

– Da, domnule, lasati 3 metri in laterale si spate si respectati retragerea de 3,75 de la drumul principal. Dati-i drumul de luati-va avizele!

– Multumesc! O zi buna!

Si mi-a ajuns pe ziua de azi! Oficial nu prea se poate construi, neoficial, din spusele oamenilor si din situatia de pe teren, se poate construi.

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., La Primarie și etichetat , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Interactiunea cu Primaria pe tema Certifcatului de Urbanism – Partea a III-a

  1. Alberto zice:

    daca scoteai plicu’ sau butelcuta cu eticheta occidentala sa vezi ce amabil devenea arhitectul ala fomist

Lasă un răspuns

