Primul pas: O vizita (de lucru) la Primarie


Orice as alege din cele 2 variante ramase in discutie aici, trebuie sa ma interesez la Primarie!

Oricum, nu am mai fost acolo de la cumpararea terenului (2007) si, trebuie platit impozitul pentru palma de teren agricol.

Asadar, intr-o zi de vineri calduroasa, ma infatisez la Primarie pentru a plati si lua informatii utile demersului meu. Dar, fiind vineri, programul la Primarie nu permite prea mult deranj asa ca, agentul de paza imi inchide calea si ma intreaba ce doresc! 😀

Intr-o paranteza, aveam impresia ca Primaria este a cetatenilor si ale lor interese le reprezinta! Sau, acest lucru nu este afirmat decat o data la patru ani: la alegeri!

Am raspuns direct:

– La Contabilitate, sa fac o plata!

– Da, la Contabilitate este program, restu’ nu lucreaza si-mi deschide calea zambitor.


Intr-adevar, ajung la ghiseul respectiv si, dupa precizarea numelui si adresei, in calculator sunt identificat si mi se comunica suma de plata: 16,27 lei! Surpins de valoarea mica rog confirmarea ca e vorba de plata la zi pentru teren ceea ce primesc! Evident, iata o situatie in care dai bani si esti bucuros 🙂

O intreb pe doamna contabila ce ar trebui sa fac pentru a sti ce am voie sa construiesc pe terenul meu. Amabila, ia legatura prin telefon cu o alta persoana si imi indica „usa din capatul culoarului.” Acolo, pe usa scrie „Urbanism” iar o alta doamna iese deja cu un formular in mana:

– Trebuie sa completati aceasta Cerere pentru emiterea certificatului de urbanism si sa atasati urmatoarele documente: Extras din planul cadastral de pe ortofotoplan si Extrasul de carte funciara pentru informare actualizat la zi (ambele eliberate la cerere de Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Ilfov). Alaturi de acestea, atasati si Actul de proprietate si Cadastru in cate 2 exemplare.

Primesc adresa Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Ilfov (OCPI – IF) – Sos. Kiseleff nr. 34, multumesc si imi iau ramas bun. Adresa oficiului, telefoane de contact, programul si alte informatii utile, aici.

Dupa aceasta fac o scurta vizita la Cabinetul Notarului unde am incheiat Contractul de Vanzare – Cumparare a terenului si, surpriza, personalul de acolo stie (dupa 4 ani!) ca nu revenisem „ca sa ridic Incheierea„! Mi se inmana imediat doua documente emise de ANCPI – OCPI-IF semnate si stampilate din belsug: Incheierea Contractului de Vanzare – Cumparare, de unde reiese dreptul de proprietate si noul numar de Carte Funciara, respectiv Extrasul de carte Funciara pentru Informare. Probabil, in iuresul semnarii, pierdusem din vedere ca trebuia sa mai revin pentru aceste documente.

Ma gandesc ca mi-ar fi suficiente pentru a solicita din nou Certificatul de Urbansim, dar mi se explica faptul ca nu mai sunt „la zi” si, oricum, am nevoie si de Extrasul … de pe ortofotoplan. Asa ca, plec cu gandul la Kiseleff 34, despre care vom povesti data viitoare.

Model de Cerere pentru emiterea Certificatului de Urbanism - fata

verso

Bonus: un site cu modele de cereri pentru constructii aici.

Despre ConstruireaCasei

Parcurgem impreuna, de la ZERO, pasii necesari Construirii unei Case!!!
Acest articol a fost publicat în Acte, aprobari, avize, hartii ..., La Primarie și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Primul pas: O vizita (de lucru) la Primarie

  1. Pingback: Dupa acte (extras CF si Ortofotoplan) la OCPI-IF « construireacasei

  2. Pingback: A doua vizita la Primarie: depun actele pentru Certificatul de Urbanism « construireacasei

Lasă un răspuns

